Twój blog motoryzacyjny

BMW serii 8 Gran Coupe

Niecały rok temu na rynek trafiło BMW serii 8 coupe. Kilka miesięcy później pojawiła się wersja bez dachu, a z początkiem czerwca tego roku zadebiutowało szybkie M8 coupe. Teraz przyszła pora na czterodrzwiowy model Gran Coupe, który wejdzie do produkcji już w lipcu.

Koncept M8 Gran Coupe wysoko postawił poprzeczkę

Od samego początku wiadomo było jednak, że wersja produkcyjna zostanie „ucywilizowana”. Aby zmieścić dodatkową parę drzwi i fotele BMW wydłużyło coupe o dokładnie 231 mm, a linię dachu podniosło o 61 mm. Samochód jest również szerszy od coupe o 30 mm i ma większy rozstaw osi, który sięga 201 mm.

Przestronność jest atutem Gran Coupe

Nowa konstrukcja wpłynęła na dodatkową przestrzeń nad głowami zarówno kierowcy, jak i pasażerów zajmujących miejsce z tyłu. Ci ostatni docenią również kilkanaście centymetrów extra na nogi.

Bagażnik ma 440 l pojemności

W opcji można zaznaczyć dach z włókna węglowego

Za to panoramiczny szklany dach jest standardem.

Co pod maską?

Jedną z opcji do wyboru będzie podwójnie turbodoładowana jednostka V8 o pojemności 4,4 l i mocy 530 KM (750 Nm), która znajdzie się w M850i xDrive Gran Coupe. Z jednostką współpracuje 8-stopniowa skrzynia Steptronic Sport i napęd na 4 koła, co przekłada się na przyspieszenie do setki w 3,7 s.

Alternatywą jest 3-litrowa 6-cylindrowa rzędowa jednostka gwarantująca 340 KM i 500 Nm. Będzie dostępna w modelu 840i z napędem na tylną oś oraz podobnie jak w M850 – 8-biegowym automatem. W tym wypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,2 s (lub 4,9 z napędem na wszystkie koła).

Fani diesla mogą zdecydować się na 840d xDrive , który ma 3-litry pojemności i 320 KM (680 Nm momentu obrotowego). W standardzie występuje z 8-stopniową automatyczną przekładnią i napędem na 4 koła. Za jego kierownicą pierwsza setka pęka po 5,1 s a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie sięga 250 km/h.

Polskie ceny nie są jeszcze znane, ale niemieckie częściowo już tak

Topowe (zanim nie zadebiutuje M8 Gran Coupe) M850i xDrive nasi zachodni sąsiedzi wycenili na 125 700 euro, czyli trochę więcej niż trzeba zapłacić za M5 (117 900 euro). Model 840d xDrive startuje od 100 000 euro.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze