Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Renault Zoe – tego elektryka kocha Europa. W nowej odsłonie ma większy zasięg

Renault Zoe jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych w Europie. Francuzi właśnie pokazali jego drugą generację. W obliczu bliskiego pojawienia się na rynku Opla e-Corsy, czy Peugeota e-208 wydaje się to rozsądnym posunięciem ze strony Renault.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Renault Zoe, występujące na rynku od 2013 roku, nie przeszło rewolucji

2. generacja nadal dzieli wymiary poprzednika. Z zewnątrz auto zyskało nową kratkę z przodu i szersze zderzaki. Standardowo wyposażone jest w zaktualizowane w pełni LED-owe reflektory, a nabywcy mogą od teraz cieszyć się nowym wzorem felg w rozmiarze od 15 do 17 cali.

Więcej zmian dostrzeżemy we wnętrzu

Zoe

Premierę ma 10-calowy cyfrowy wyświetlacz. Mniejszy o przekątnej 9,3 cala na konsoli centralnej jest dotykowy i bardzo podobny do tego, który można znaleźć w najnowszej wersji Clio. Producent zadbał o lepszej jakości materiały wykończeniowe – pochodzące w 100% z recyklingu oraz szeroką paletę kolorów. Z nowości należy wymienić również bezprzewodową ładowarkę oraz gniazda USB, dzięki którym bez problemu swoje telefony naładują pasażerowie siedzący z tyłu.

Wyposażenie dla kierowcy nie tak ważne

Wyposażenie kabiny schodzi jednak na dalszy plan. W przypadku elektryka najważniejszy jest zasięg, a ten jest ciut większy

Zoe

Poprzednia generacja wykorzystywała akumulator o pojemności 40 kWh. W zmodernizowanej wersji jest bardziej wydajny – ma 52 kWh, co pozwoliło zwiększyć zasięg na jednym ładowaniu. Według standardów WLTP wynosi on teraz ok. 390 km (wobec 300 km wcześniej). Dodatkowo w mieście kierowca będzie mógł korzystać z nowego trybu jazdy B, który zwiększy efekt odzyskiwania energii, ograniczając zarazem zużycie hamulców.

Ładowanie akumulatora do pełna z wallboxa o mocy 7 kW ma zajmować niewiele ponad 9 godzin. Stosując ładowarkę AC (22 kW) będziemy potrzebowali na to 3 godziny. Najszybsza DC 50kW pozwala wrócić za kółko już po 30 minutach – pokonamy wtedy ok. 145 km.

Do wyboru dwa silniki

Zoe

Do podstawowej jednostki R110 o mocy 108 KM dołącza mocniejszy 135-konny silnik (R135). Z nim Zoe przyspiesza do setki w czasie poniżej 10 s, a prędkość maksymalna auta wynosi 140 km/h.

Przeprojektowany Renault Zoe trafi do sprzedaży jesienią tego roku. Ceny nie ujawniono, ale punktem odniesienia niech będzie kwota 133 900 zł, jaką trzeba zapłacić za pierwszą generację.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze