Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Ferrari SF90 Stradale – oto najmocniejsze drogowe Ferrari w historii marki

Jest hybrydą typu plug-in, ma napęd na 4 koła i 1000 koni. Poznajcie Ferrari SF90 Stradale.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Najmocniejsze Ferrari z V8

Ferrari SF90 Stradale

Turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4-litrów znamy z 488 GTB. Zanim trafił do SF90, przeszedł jednak kilka modyfikacji, co przełożyło się na większą pojemność skokową (z 3902 do 3990 cm3) oraz moc. Ferrari postawiło na nowy układ dolotowy oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Z kolei niższą masę zagwarantował lżejszy układ wydechowy z inconelu (stop niklu, chromu i żelaza) zamiast stali .

Ferrari SF90 Stradale

Dzięki wprowadzonym zmianom Ferrari SF90 Stradale produkuje 780 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Dodatkowe 217 KM dostarczają 3 jednostki elektryczne – dwie umieszczone z przodu i jedna ulokowana między silnikiem a skrzynią biegów. Całkowita moc układu napędowego sięga podobno 1000 KM.

Na samym prądzie napędzana jest tylko przednia oś

Ferrari SF90 Stradale

Energię dostarcza bateria litowo-jonowa o pojemności 7,9 kWh. Gdy jest naładowana, można pokonać 25 kilometrów, z maksymalną prędkością 135 km/h.

Generalnie SF90 Stradale jest bardzo szybkie – pojedzie 340 km/h

Nie jest to żadnym zaskoczeniem przy takiej mocy. Przenosi ją na 4 koła 8-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia, która nie ma biegu wstecznego. Dzięki temu jest lżejsza niż w 488 Pista i aż o 30% szybsza. Co ważne, cofanie odbywa się w trybie elektrycznym.

Ferrari

Ferrari SF90 Stradale rozpędza się do pierwszej setki w 2,5 s. Równie imponujące jest przyspieszenie od 0 do 200 km/h, które wynosi 6,7 s. Punktem odniesienia niech będą tu osiągi LaFerrari i McLarena P1: odpowiednio 6,95 s i 6,8 s. SF90 ma również zbliżone czasy okrążeń na torze Fiorano do LaFerrari (79 s).

Design podporządkowano jak najlepszym osiągom

Ferrari SF90 Stradale

Każdy wlot powietrza, czy najmniejsze przetłoczenie w nadwoziu spełniają tu istotną rolę. Podczas jazdy z prędkością 250 km/h aerodynamika pojazdu generuje 390 kg docisku. Ferrari waży 1570 kg, czyli o 13 kg mniej od LaFerrari, a podwozie – opracowane od zera – jest o 20% sztywniejsze. W jego budowie inżynierowie wykorzystali aluminium i włókno węglowe, by jak najbardziej ograniczyć masę.

Kokpit inspirowany Formułą 1

Ferrari SF90 Stradale

We wnętrzu kierowca znajdzie cyfrowe zegary o przekątnej 16-cali i naszpikowaną przyciskami kierownicę, z pozycji której można obsługiwać większość funkcji i ustawień. Do wyboru są 4 trybów jazdy: eDrive, Hybrid (domyślny), Performance i Quality. Ten ostatni sprawdzi się podczas jazdy na torze.

Nowe Ferrari SF90 do sprzedaży trafi jeszcze w tym roku, a pierwszeństwo w jego zakupie dostaną stali klienci włoskiej manufaktury, którzy złożyli już zamówienia. Jego cena szacowana wstępnie na co najmniej 400 000 funtów z pewnością ich nie odstraszy.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze