Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Skoda Superb – po liftingu i z hybrydą w ofercie

Kampanię zwiastującą nową Skodę Superb można uznać za zakończoną. Skoda w końcu odkryła w pełni karty i pokazała poprawioną generację swojego topowego modelu. Poznaliśmy również wersję hybrydową, oznaczoną jako iV.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Aktualizacja stylistyczna jest bardzo dyskretna

Superb

Czeski flagowiec nie zmienił się aż tak, że jest nie do poznania. Najwięcej „nowości” dostrzec można z tyłu, gdzie logo firmy zastąpiono napisem SKODA na klapie, co znalazło również wyraz w modelach Scala i Kamiq. Lampy tylne mają nieco inna grafikę, niż wcześniej i są wyposażone w dynamiczne (sekwencyjne) kierunkowskazy.

Superb

Dzięki chromowanym wykończeniom z tyłu auto wygląda na szersze niż jest w rzeczywistości. Szerokość pojazdu jednak nie uległa zmianie, podobnie jak rozstaw osi. Nie można tego powiedzieć o długości. Przedni zderzak sprawił, że limuzyna jest dłuższa o 8 mm, a kombi urosło o 6 mm.

Reflektory z przodu mogą wyglądać znajomo, ale układ świateł do jazdy dziennej w standardzie jest teraz w pełni LED-owy. W opcji możemy zdecydować się na reflektory w technologii LED MATRIX. Z kolei grill nabrał masy w porównaniu z aktualnym modelem.

Superb

Dopełnieniem zmian na zewnątrz są nowe 18- i 19-calowe felgi. Poszerzona została także paleta kolorów nadwozia, w której debiutują lakiery Race Blue i Crystal Black.

Skoda Superb

Wnętrze otrzymało nową tapicerkę i chromowane i dekoracyjne wykończenia konsoli środkowej i deski rozdzielczej – dostępne w wybranych pakietach wyposażenia. Skoda odświeżyła także kolorowe szwy na siedzeniach, owiniętych w skórę i alcantarę. Schowki zyskały podświetlenie.

Pod maską jednostki grupy VAG

Superb

Podstawowa to 1.5 TSI o mocy 150 KM, którą sprzężono z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 7-stopniowym automatem z podwójnym sprzęgłem. Wyżej w hierarchii znalazł się silnik 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy: 190 i 272 KM. Ten drugi dostępny będzie z napędem na wszystkie koła i 7-stopniową przekładnią DSG.

Jeśli chodzi o jednostkę wysokoprężną, do wyboru otrzymamy 1.6 TDI o mocy 120 KM z 7-stopniowym automatem DSG oraz 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM.

Całkowitą nowością jest układ hybrydowy typu plug-in – po raz pierwszy zastosowany w modelu produkcyjnym Skody

Superb hybryda

Nazywany iV, łączy jednostkę 1,4 TSI o mocy 156 KM z elektrycznym motorem i 6-stopniowym DSG, podobnie jak to ma miejsce w Passacie GTE. Sumaryczna moc układu sięga 218 KM. Dzięki pakietowi akumulatorów o pojemności 13 kWh Superb w hybrydzie może pokonać wyłącznie na prądzie blisko 55 kilometrów (według cyklu WLTP). Skoda twierdzi, że całkowity zasięg z wykorzystaniem prądu i benzyny powinien wystarczyć na pokonanie ok. 850 km.

Skoda Superb

Wybór tej wersji wiąże się jednak z ograniczeniem pojemności bagażnika – z 625 do 485 litrów w limuzynie i z 660 do 510 litrów w kombi. Jest to spowodowane tym, że zestaw baterii umieszczono w podłodze tuż przed tylną osią.

Nowe technologie na pokładzie

Do najciekawszych należy Trailer Assist, który wspomaga holowanie przyczepy oraz zestaw 4 kamer 360 stopni (system Area View). Dodatkowo Skoda zaktualizowała system Emergency Assist, który sprowadzi auto na pobocze i zatrzyma w awaryjnej sytuacji, np. gdy kierowca zaśnie za kierownicą.

Konwencjonalne modele Skody Superb trafią do sprzedaży jeszcze w tym roku. Hybrydową odmianę ujrzymy na rynku najwcześniej na początku 2020 roku.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze