Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche Type 64 z 1939 roku idzie pod młotek

To może być prawdziwa gratka dla kolekcjonerów Porsche. Na aukcji RM Sotheby’s podczas Monterey Car Week zlicytowane zostanie Porsche Type 64 z 1939 roku, które jest powszechnie uważane za pierwszy samochód producenta ze Stuttgartu.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Rok 1939 nie jest tutaj pomyłką

Pierwsze Porsche

Porsche Type 64 powstało przed debiutem pierwszego oficjalnego modelu Porsche 356. Jego historia jest fascynująca. Ferdynand Porsche razem z Volkswagenem planowali przygotować specjalne auto do liczącego 1500 kilometrów wyścigu na linii Berlin-Rzym. Taką lżejszą i szybszą wersję pojazdu KDF-Wagen, czyli Volkswagena Type 1.

Wyścig z powody wybuchu wojny nigdy się nie odbył

Sportowe auto jednak powstało. Przy jego budowie wykorzystano doświadczenie specjalistów od lotnictwa wojskowego. Samochód miał samonośnie nadwozie ze stopów metali lekkich, a napędzał je silnik chłodzony powietrzem z Garbusa. Jego moc podkręcono do ponad 32 KM. Podobno aerodynamiczne coupe rozpędzało się do 145 km/h.

Porsche Type 64

„Bez Type 64 nie byłoby Porsche 356, Porsche 550, czy Porsche 911” – powiedział Marcus Gorig, specjalista z branży automotive reprezentujący aukcję RM Sotheby’s

W sumie Porsche zbudowało trzy egzemplarze auta. Jeden uległ zniszczeniu w czasie II wojny światowej. Drugi został zdewastowany przez amerykańskie wojsko, ale po latach udało się go odbudować i obecnie stanowi część ekspozycji w muzeum Petersen Automotive w Los Angeles.

Numer 3., użytkowany przez rodzinę Porsche, przetrwał wojnę w magazynie

Porsche Type 64

W 1947 roku poddano go renowacji we włoskim studiu Carrozzeria Pininfarina. W następnych latach z powodzeniem startował nim w wyścigach Otto Mathe, austriacki kierowca wyścigowy. Później auto trafiło w ręce miłośnika niemieckiej marki, Thomasa Grubera. I to właśnie o tę sztukę powalczą kolekcjonerzy z całego świata podczas sierpniowej aukcji.

Porsche Type 64

Do tej pory najdrożej sprzedanym Porsche na aukcji był model 917 Steve’a McQueena. W 2017 roku wylicytowano go za 14,06 mln dolarów. Porsche Type 64 ma ogromną szansę pobić ten rekord.

 

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze