Koncepcyjne modele Jeepa na Easter Jeep Safari 2019
Przełom marca i kwietnia w kalendarzu miłośników marki Jeep oznacza imprezę Easter Jeep Safari w Moab. W tym roku niemal wszystkie zaprezentowane koncepty bazują na pickupie Gladiator. Wszystkie też wydają się być gotowe do produkcji, no, może poza jednym – oryginalnym M-715.
Jeep Gladiator zadebiutował w Los Angeles w zeszłym roku po kilkudziesięciu latach nieobecności na rynku. Nic dziwnego, że był tak bardzo wyczekiwany. Na 53. odsłonie Easter Jeep Safari producent zaprezentował 6 niestandardowych modeli, które upamiętniają jego powrót. Oto one:
Jeep J6
J6 jest tu pewnym wyjątkiem, ponieważ rozpoczął „życie” jako Wrangler Unlimited. Kabinę skrócono o jedną parę drzwi, a skrzynię ładunkową rozciągnięto o 12 cali. Niebieskie malowanie to z kolei hołd wobec Jeepa J-10 Honcho z 1978 roku. W takim projekcie nie mogło zabraknąć potężnych 37-calowych opon i wyciągarki od firmy Mopar.
Jeep Gladiator Flatbill
To nic innego, jak Gladiator dla miłośników motocrossu. Ma krzykliwe kolory, karbonową wentylowaną maskę, liczne odblaski oraz nowy przedni zderzak z wyciągarką. Paka została tak zaprojektowana, by pomieścić dwa motocykle. Dzięki specjalnej rampie dostęp do nich jest bardzo łatwy, a sam załadunek bezproblemowy. Co jeszcze? Po raz pierwszy 40-calowe opony, podwyższone zawieszenie, a w kabinie – pokrowce wykonane z kurtek motocrossowych.
Jeep M-715 Five-Quarter
Z inspiracji wojskową ciężarówką, która cechowała się ładownością jedną i jedną czwartą tony (takie funkcjonowało oznaczenie) powstał projekt o nazwie M-715 Five-Quarter –najciekawszy z całej szóstki. Inżynierowie ulepszyli całą konstrukcję, podwozie i układ napędowy Jeepa. Nie oszczędzano również na włóknie węglowym i aluminium.
Jeep otrzymał także nowe reflektory ksenonowe oraz dodatkowe światła LED. Jakby tego było mało, w odróżnieniu od reszty konceptów napędzanych motorem V6 o pojemności 3,6 l, pod maskę tego potwora włożono 6,2-litrową jednostkę V8, znaną z Dodge’a Challengera Hellcata. Ma 707 koni mechanicznych. Słownie: siedemset siedem koni!
Jeep Wayout
To Gladiator w wersji kamper i ma wszystko to, co potrzebne jest w podróży po bezdrożach. Pojazd otrzymał namiot, zdolny pomieścić dwie dorosłe osoby, regulowaną markizę, a także dwa dodatkowe zbiorniki na paliwo, na wypadek podróżowania rzadko utartymi szlakami, z dala od stacji benzynowych. Wyciągarkę i snorkel zasponsorował Jeep Performance Parts.
Jeep JT Scrambler
Kolejne historyczne nawiązanie, tym razem do Jeepa CJ-8 z lat 80. Producent przysposobił Gladiatora Rubicon w 37-calowe opony i wyposażył w akcesoria Mopar i Jeep Performance Parts – objęły one m.in. dodatkowe światła LED na pałąku i boczne progi ochronne Rock Rails.
Jeep Gravity
Gladiator Gravity jest najbardziej przyziemnym Jeepem spośród wszystkich zaprezentowanych. Ma otwarte nadwozie i stanowi reklamę katalogu Mopar. Udoskonalenia objęły 35-calowe terenowe opony, podniesione zawieszenie i zestaw diodowych reflektorów. Oryginalny kolor nadwozia ma swoją nazwę: Punk’N Metallic Orange.
Zdjęcia: carscoops.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze