Liczby tygodnia #80
Zestawienie najciekawszych liczb minionego tygodnia otwiera Maserati Quattroporte Shooting Brake – jedyne takie na świecie. Zapraszam.
1500
Tyle roboczogodzin zajęło zbudowanie jedynego w swoim rodzaju Maserati Quattroporte w wersji Shooting Brake. Za dzieło odpowiada specjalista od konwersji i renowacji pojazdów klasycznych – Adam Redding, który na życzenie klienta wsadził pod jego maskę 3-litrowego turbodiesla. Quattroporte pochodzi z 2015 roku (dawca) i legitymuje się przebiegiem 8714 mil. To, co może odstraszyć potencjalnych zainteresowanych, to fakt, że kierownica znajduje się po prawej stronie. Choć z drugiej strony prawdziwym koneserom piękna (Redding odwalił kawał dobrej roboty) nie powinno to szczególnie przeszkadzać.
148 900
Nowe BMW serii 3 ma już swoją pozycję w cenniku. Najtańszy wariant 318d ze 150-konnym dieslem i 6-biegową manualną przekładnią kosztuje niecałe 150 000 zł. Wersja benzynowa – 320i i (184 KM i automatyczna skrzynia) zaczyna się od 156 200 zł. Najwyżej wyceniono model 330d z 6-cylindrową 3-litrową jednostką o mocy 265 KM, za który trzeba zapłacić 227 900 zł.
300
13-letnik Ford GT zmodyfikowany przez tunera M2K Motorsports osiągnął prędkość 300,4 mil na godzinę, czyli 483,44 km/h. To wyczyn, o którym mówiło się najczęściej w czasie przyszłym i to w kontekście takich znanych marek, jak Hennessey, Bugatti, czy Koenigsegg. O udanej próbie prędkości, która odbyła się na dystansie jednej mili, wspominałem tutaj.
50
Smart staje się dla Daimlera coraz mniej rentowny. W sumie to nigdy nim nie był. Pierwotnie zakładana sprzedaż na poziomie 200 000 aut rocznie nigdy bowiem nie została osiągnięta. Najwięcej sprzedanych sztuk zanotowano w 2004 roku – 145 000. Mówimy cały czas o Europie, bo w USA jest znacznie gorzej. Sprzedaż w Ameryce, gdzie Smart dostępny jest tyko w wersji elektrycznej, zamknęła się w 1276 egzemplarzach. Według analityków finansowych koncern traci rocznie od 500 do nawet 700 mln euro. Przyszłość jednak nie musi wygląd ponuro. Podobno Daimler prowadzi rozmowy z chińskim Geely o potencjalnym partnerstwie a może nawet sprzedaży Smarta. W grę wchodzi przejęcie przez Chińczyków 50% udziałów w Smart Division. Ostatnie doniesienia na ten temat sugerują, że decyzja, co do przyszłości Smarta może zostać podjęta na zbliżających się targach motoryzacyjnych w Szanghaju.
Zdjęcia: motor1.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze