Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Ferrari P80/C – najbardziej ekstremalny projekt Ferrari w historii

Jeśli masz odpowiednie możliwości finansowe i w dodatku jesteś wielkim koneserem marki Ferrari, Włosi mogą zaprojektować i zbudować dla ciebie wymarzone auto. Tak też się stało w przypadku jednorazowego i absolutnie wyjątkowego projektu o nazwie P80/C.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Coachbuilding w wykonaniu Ferrari zarezerwowany jest dla nielicznych. Nie wystarczy tylko dysponować walizką z pieniędzmi. Ważna jest pasja, wyznawane wartości, nie bez znaczenia jest także posiadanie w swojej kolekcji kilku aut z logiem „wierzgającego rumaka”.

Ferrari P80/C

Ferrari P80/C powstało na specjalne zamówienie stałego klienta i miłośnika pojazdów z Maranello. Jego tożsamość utrzymano w tajemnicy, ale z pewnością jest to ktoś, kto ceni sobie klasyczne piękno Ferrari z lat 60. I równocześnie lubi od czasu do czasu wyskoczyć na tor.

Jednorazowa maszyna jest bowiem hołdem wobec Ferrari 330 P3 i P4

To sportowe wozy na rurowym podwoziu ze stali, z długim i niskim nadwoziem wykonanym z tworzyw sztucznych i aluminium. Z silnikiem V12 z aluminiowym blokiem, który generował aż 450 KM – w modelu P4.

Ferrari P80/C napędza prawdopodobnie 3,9-litrowa jednostka V8, pochodząca z modelu 488 GT3. Podwójnie doładowany silnik połączono z dwusprzęgłową 7-stopniową przekładnią. Osiągów jednak nie ujawniono.

Ferrari P80 C

Prace nad autem pochłonęły 4 lata

Ferrari wyróżnia się klinowym przodem i dłuższym rozstawem osi niż 488 GT3. Ma wydatnie zaznaczony splitter, potężny dyfuzor i liczne wloty powietrza . W jego wyglądzie nie ma przypadku – wszystkie elementy nadwozia podporządkowano aerodynamice.

Ferrari P80/C

Jednocześnie przy konstruowaniu auta inżynierowie i styliści nie musieli się martwić ograniczeniami homologacyjnymi. Głównym wyznacznikiem prac były oczekiwania klienta. Dlatego reflektory można było zredukować do wąskich szczelin, w podobnym kształcie utrzymano również tylne światła.

Ferrari P80 C

Jeśli chodzi o wnętrze ze zintegrowaną klatką bezpieczeństwa, można doszukać się podobieństw do kokpitu 488 GT3. Deska rozdzielcza, fotele oraz panele z włókna węglowego na boczkach drzwi to już efekt personalizacji klienta.

Właściciel auta zdecydował, że powstaną 2 konfiguracje pojazdu: jedna typowo na tor, druga ekspozycyjna. W tej pierwszej wersji Ferrari będzie wyposażone w 18-calowe felgi i spojler, w drugiej zyska 21-calowe obręcze, a spojler zostanie zdemontowany.

Niezwykle Ferrari P80 C

Ceny Ferrari nie podano do publicznej wiadomości

Pewnym punktem odniesienia, co do wartości całego projektu jest historia Jamesa Glickenhausa, który kupił wiele lat temu ostatni wyprodukowany egzemplarz Enzo i następnie zlecił Pininfarinie jego przebudowę. Koszt pracy przekroczył 4 mln dolarów. Można przypuszczać, że w przypadku Ferrari P80/C kwota nie będzie mniejsza.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze