Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche Cayenne Coupe – w pogoni za modą

Porsche zdecydowało się iść z duchem czasu i przeprojektowało swojego najpopularniejszego SUV-a. Cayenne Coupe z opadającym dachem będzie rywalizował o portfele klientów z BMW X6 i Mercedesem GLE Coupe. Oto co warto o nim wiedzieć.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Wygląd

Cayenne Coupe

Można nie lubić SUV-ów w stylu coupe – jest ich już trochę na rynku, ale chyba wszyscy się zgodzą z tym, że tył Cayenne Coupe nie budzi takich kontrowersji jak odwłok BMW X6. Jest spójny z całością. Auto ma pochyloną przednią szybę, usytuowane pod kątem słupki A oraz obniżoną o 20 mm linię dachu.

Cayenne Coupe

Nowym elementem w tylnej części nadwozia jest adaptacyjny spojler dachowy. Przy prędkości powyżej 90 km/h podnosi się o 135 mm, zwiększając nacisk na tylną oś. Poza tym Porsche poszerzyło o 18 mm nadkola i inaczej wyprofilowało zderzaki. Z przodu obeszło się bez zmian.

„Cayenne Coupe zawiera wszystkie najważniejsze elementy obecnej generacji Cayenne, ale ma dodatkowo dynamiczny design i kilka technicznych detali, które sprawiają, że jest bardziej agresywne, atletyczne i emocjonalne” – powiedział dyrektor generalny Porsche, Oliver Blume

Wnętrze

Z przodu debiutują nowe fotele o 8-stopniowej regulacji. W tyle w standardzie dostaniemy kanapę z wyprofilowanymi dwoma pojedynczymi fotelami.

Cayenne Coupe

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by wybrać „zwykłą” kanapę, jeśli taka jest nasza wola. By poprawić wrażenia z jazdy, fotele umieszczono o 3 cm niżej względem układu siedzeń w klasycznym Cayenne. Docenią to szczególnie wysocy pasażerowie.

Wyposażenie i nowości

Cayenne

Porsche Cayenne Coupe standardowo wyposażone jest w zawieszenie pneumatyczne PASM (Porsche Active Suspension Management), pakiet Sport Chrono i 20-calowe koła. Nie trzeba tez dopłacać za panoramiczny, szklany dach.

Cayenne Coupe

Co innego w przypadku dachu z włókna węglowego, który wchodzi w skład sportowego pakietu Lightweight Sport. Jeśli zdecydujemy się na tę opcję, otrzymamy także 22-calowe obręcze GT w kolorze czarnym, podgrzewaną wielofunkcyjną kierownicę wykończoną alcantarą i m.in. karbonowe wstawki we wnętrzu. Niestety, Porsche każe sobie słono płacić za te „extrasy”. Cały pakiet wyceniono na 67 950 zł.

2 silniki na początek

Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe będzie dostępne na starcie z dwoma jednostkami. Podstawowym wyborem jest 3,6-litrowe V6 o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Z tą jednostka pod maską uzyskanie pierwszej setki zajmuje 5,9 s, a prędkość maksymalna sięga 234 km/h.

Na drugim biegunie znalazła się 4-litrowa jednostka V8 turbo, która generuje 550 KM i 770 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku przyspieszenie do setki jest kwestią 3,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.

Wielkość bagażnika

Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów. Po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń załadunkowa zwiększa się do 1540 litrów. W Cayenne Turbo te liczby są mniejsze i wynoszą odpowiednio 600 i 1510 litrów. Dla porównania bagażnik „zwykłego” Cayenne oferuje 770 litrów pojemności (i 1710 l gdy siedzenia są złożone).

Sprzedaż

Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe można już konfigurować online. Cena bazowej wersji zaczyna się od 411 000 zł. Odmiana z silnikiem V8 oznacza wydatek co najmniej 720 000 zł. W salonach pierwsze egzemplarze SUV-a pojawią się w maju tego roku.

 

Źródło: Porsche


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze