Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Mazda CX-30 – konsekwencja japońskiej stylistyki

Na genewskich targach Mazda niespodziewanie pokazała crossovera o nazwie CX-30. Auto nie różni się za wiele pod względem stylistycznym od CX-3, czy CX-5, choć jest całkowicie nowym modelem.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Zacznijmy od tego, że Mazda zaskoczyła w Genewie chyba wszystkich

Mazda CX-30

Miał być crossover CX-4, który na rynku chińskim jest już dostępny, a jest kompaktowa Mazda CX-30, nawiązująca stylistycznie do CX-3 i CX-5. Można nawet powiedzieć, że CX-30 jest mniejszym CX-5 z niższą linią dachu. Albo że jest większym CX-3 z dłuższą maską. Obydwa twierdzenia w jakimś stopniu są prawdziwe.

Tak naprawdę jest to jednak odrębny model, który poszerza ofertę japońskich crossoverów

CX-30

Auto dzieli platformę z Mazdą 3, ale jest od niej krótsze (o 64 mm) i węższe. Mierzy dokładnie 4395 mm długości, a jej szerokość wynosi 1795 mm. To plasuje ją również pomiędzy CX-3 (4275 mm) i CX-5 (4550 mm).

Do głównych cech Mazdy CX-30 należą: zwrotność, funkcjonalność i komfort

Mazda CX-30

Dzięki swoim rozmiarom Mazda ma znakomicie odnajdywać się wąskich uliczkach miasta oraz sprawdzać podczas parkowania. Jeśli chodzi o komfort – crossover oferuje podobną ilość miejsca na nogi, co CX-5. Na plus jest także bagażnik o pojemności 430 l oraz niski próg załadunku na wysokości 731 mm. Wszystkie te cechy czynią z niej alternatywę dla większego SUV-a oraz praktycznie każą się zastanowić nad sensem zakupu CX-3, które jest mniej szykowne.

Pod maską dobrze znana rodzina silników SkyActiv

Na początku CX-30 prawdopodobnie otrzyma benzynową jednostkę 2.0 SkyActiv-G o mocy 122 KM, wyposażoną standardowo w układ M-Hybrid. W zależności od rynku pojawią się także silniki benzynowe o pojemności 1,5 i 2,5 l. Nie zabraknie też diesla – SkyActiv-D o pojemności 1,8 l oraz nowej jednostki SkyActiv-X o samoczynnym zapłonie. Wersja z napędem na cztery koła będzie nazywać się i-Activ AWD.

Mazda CX-30

Mazda jest przekonana o tym, że popyt na crossovery jest na tyle duży, że znajdą się chętni na kolejny taki pojazd na rynku

Co więcej, Japończycy twierdzą, że jest jasno określona grupa klientów, którym CX-30 powinien przypaść do gustu. To single lub młode małżeństwa z małymi dziećmi. Miłośnicy filozofii projektowej KODO, której marka jest wierna, też się z pewnością w tej grupie znajdują.

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze