Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Nowy Peugeot 208 – szykuje się hit

Tuż przed premierą w Genewie wyciekły zdjęcia nowego Peugeota 208. Trzeba to śmiało powiedzieć – miejski maluch wygląda świetnie. Oto kilka najważniejszych informacji na temat głównego rywala Renault Clio.


Targi motoryzacyjne ProfiAuto Show 2019


Rewolucja w stylistyce

Peugeot 208

Nowe 208 zrywa z wyglądem starego modelu i przejmuje stylistyczne smaczki z większego Peugeota 508. Mowa o charakterystycznym przodzie z reflektorami LED, obłym zderzaku z szerokim wlotem oraz znaczku 208 na masce – na wzór tego w 508. Z tyłu wzrok przyciągają przyciemniane lampy i czarna listwa na klapie bagażnika. Przyczepić się można chyba tylko do dużych klamek, które nieco zakłócają świetne proporcje malucha. Jednak w ogólnym rozrachunku – jeśli chodzi o projektowanie, to Peugeot wykonał kawał dobrej roboty.

Nowa platforma CMP

Peugeot 208

Dzięki niej Peugeot jest lżejszy od poprzednika o 30 kg. Dodatkowymi atutami, które niesie ze sobą nowa platforma są również lepsze wyciszenie i minimalizacja wibracji i szumów podczas jazdy na nierównościach. Jak wiadomo, jest to dość częsta przypadłość aut francuskiego koncernu. Nowy Peugeot 208 ma zrywać z tym wizerunkiem.

Nowoczesne wnętrze

Peugeot 208

W kabinie także spotkamy nawiązania do limuzyny 508. Debiutuje więc cyfrowy i-Cockpit z 5, 7 lub 10-calowym ekranem dotykowym (w zależności od wersji) i mała kierownica. Większość elementów sterujących pojazdem zintegrowano z systemem inforozrywki, przez co fizycznych przycisków i przełączników jest niewiele. Co do wysokiej jakości materiałów wykończeniowych, na te chwilę musimy uwierzyć producentowi na słowo. Błyszczące powierzchnie z imitacją włókna węglowego na zdjęciach nie wyglądają źle.

Liczne systemy bezpieczeństwa na pokładzie

Peugeot 208

Peugeota 208 będzie można przysposobić w całą masę systemów bezpieczeństwa i asystentów wspomagających jazdę. Wśród najciekawszych są m.in. system monitorowania zmęczenia kierowcy, asystent utrzymania pojazdu na pasie ruchu, czy asystent automatycznego parkowania.

2 silniki na początek

Nowe 208

Decydując się na nowego Peugeota 208, będziemy mogli wybierać pomiędzy benzynową jednostką 1.2 l (75 KM) z manualną 5-biegową przekładnią i dieslem 1.5 (100 KM) – połączonym z 6-biegową manualną skrzynią. Z czasem gamę silnikową uzupełnią jednostki benzynowe z turbodoładowaniem o mocy 100 (6-biegowy „manual” lub 8-biegowa automatyczna przekładnia) i 130 KM (dostępny tylko z „automatem”).

Peugeot 208 na prąd

Peugeot 208

W ofercie pojawi się również napęd elektryczny o mocy 136 KM (260 Nm). Peugeot e-208 otrzyma akumulatory o pojemności 50 kWh, które umożliwią pokonanie ok. 340 kilometrów na jednym ładowaniu (według standardów pomiarowych WLTP). Szacowany czas potrzebny do naładowania akumulatorów do poziomu 80% przy pomocy szybkiej ładowarki wynosi 30 minut. W przypadku ładowania ze zwykłego gniazdka, trzeba będzie się uzbroić w cierpliwość – to już 16 godzin. Rozwiązaniem pośrednim jest dedykowana trójfazowa ładowarka ścienna, która skraca ten czas do 5 godzin i 15 minut.

Peugeot 208 trafi do sprzedaży latem tego roku.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Targi motoryzacyjne w 2019 roku, na których nie może Cię zabraknąć! >>

Komentarze