Audi TT RS po kuracji odmładzającej
Audi TT przeszło lifting w 2018 roku. Wtedy jednak niemiecki producent nie pokazał topowej wersji auta ze znaczkiem RS. Poznaliśmy ją dopiero teraz, a na żywo po raz pierwszy w nadwoziu roadster oraz coupe zobaczymy na genewskich targach.
Przód przeszedł najbardziej zauważalną zmianę
Masywna kratka Single Frame jest większa, a przedni zderzak zyskał dodatkowe wloty powietrza i przez to agresywniejszy wygląd. Tylny spojler z pionowymi bocznymi skrzydełkami (winglety) pochodzi z motorsportu i może być w tym samym kolorze, co nadwozie.
Audi TT w standardzie jest wyposażone w reflektory LED, ale za dopłatą można zdecydować się na światła Matrix OLED 3D.
Jeśli chodzi o napęd i zawieszenie, nic się nie zmieniło
Sercem Audi TT RS jest wciąż silnik 2.5 TFSI o mocy 400 KM i momencie obrotowym 480 Nm. To uznana i nagrodzona tytułem International Engine of the Year 5-cylindrowa jednostka, która razem z napędem quattro i 7-stopniową przekładnią S-Tronic zapewnia start do setki w 3,7 s i prędkość maksymalną 255 km/h. Po usunięciu elektronicznego kagańca można rozpędzić się do nawet 280 km/h.
Za dodatkową opłatą można nabyć sportowe zawieszenie RS z adaptacyjnymi amortyzatorami.
Niewielkie zmiany we wnętrzu
W kabinie producent zdecydował się uaktualnić system multimedialny. Pakiet z nawigacją, sterowaniem głosowym i WiFi jest dostępny w opcji. Podobnie jak system nagłośnienia Bang&Olufsen o mocy 680 watt, który zapewni wyjątkowe doznania muzyczne. W oczy rzuca się wirtualny kokpit w rozmiarze 12,3 cala, skórzane fotele oraz kierownica w stylu R8 z dwoma przyciskami: uruchamiającym silnik oraz odpowiedzialnym za wybór trybu jazdy.
Szeroka paleta kolorów i kilka pakietów stylistycznych
Klienci będą mieli do wyboru 8 lakierów, w tym specyficzny odcień zielonego – Kyalami Green oraz całkowicie nowe – Pulse Orange i Turbo Blue. Pakiety stylistyczne Matte Aluminium lub Black Gloss podkreślą wygląd zewnętrzny auta. Z kolei nowy pakiet RS Design zaoferuje czerwone lub niebieskie detale wykończenia wnętrza.
Przyjmowanie zamówień już się rozpoczęło. Cena w Niemczech wynosi 67 700 euro za coupe i 70 500 euro za roadstera. Polskie ceny poznamy niebawem.
Zdjęcia: motor1.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze