Nowy Volkswagen Passat już w maju
Volkswagen odświeżył najpopularniejszy model w gamie. Popularny Passat niewiele się zmienił wizualnie, ale może pochwalić się kilkoma nowymi technologicznymi rozwiązaniami na pokładzie.
Kosmetyczne zmiany w stylistyce
Objęły nowy kształt zderzaków i przednich lamp – teraz w standardzie wykonanych w technologii LED (interaktywne reflektory matrycowe IQ.LIGHT-LED po raz pierwszy dostępne są opcji). Przeprojektowano również tylny zderzak, a napis „Passat” został przesunięty centralnie na środek klapy.
We wnętrzu także bez rewolucji
W kabinie debiutuje nowy cyfrowy kokpit z wyświetlaczem o przekątnej 11,7 cala. Pojawiła się co prawda nowa kierownica, ale na zmienione boczki drzwi zwrócą uwagę jedynie prawdziwi miłośnicy marki. Volkswagen zyskał indukcyjną ładowarkę dla smartfona, WiFi, obsługę Apple CarPlay oraz porty USB typu C. Kierowca auta będzie mógł korzystać z nowego systemu multimedialnego MIB3 z rozbudowaną funkcją głosową – Passat podobnie do Mercedesa zareaguje na komendę – w tym wypadku „Hello Volkswagen”.
Nowinki technologiczne, czyli IQ.DRIVE
Pod nazwą IQ.DRIVE kryje się cała armada systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy. Część z nich jest powszechnie znana i spotykana, np. asystent jazdy z przyczepą, czy funkcja monitorowania stopnia zmęczenia.
Najciekawszą opcją jest funkcja częściowo autonomicznej jazdy (poziom drugi) – Travel Assist”. Dzięki niej auto jest w stanie pokonywać autostradę z prędkością do 210 km/h, dostosowując się po panujących warunków tzn. zwalniając bądź przyspieszając, kiedy jest to możliwe. System korzysta z aktywnego tempomatu, funkcji asystenta pasa ruchu i nawigacji. Aby był aktywny, kierowca musi przez cały czas trzymać jednak ręce na kierownicy.
A co pod maską?
Być może największą zmianą jest poprawiona wersja hybrydowa GTE. Moc wyjściowa układu pozostała bez zmian i wynosi nadal 218 KM, ale bateria cechuje się większą pojemnością, a zasięg wzrósł do ok. 55 kilometrów (z 35 km) w cyklu WLTP.
Poza tym znajdziemy 3 znane silniki benzynowe (1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 190 i 272 KM) oraz 4 zmodernizowane jednostki wysokoprężne (1.6 TDI 120 KM, 2.0 TDI Evo 150 KM, 2.0 TDI 190 i 240 KM. Wszystkie spełniają normy emisji spalin 6d-TEMP.
Przedsprzedaż Passata w Europie rozpocznie się w maju, a auto na rynek trafi z końcem sierpnia.
Zdjęcia: motor1.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze