Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Range Rover Velar SVAutobiography

Jak już wiadomo, oryginalny Range Rover SV Coupe ostatecznie nie powstanie. Być może jednak nikt nie będzie za nim płakał. Jaguar Land Rover przedstawił właśnie topowy wariant Velara z V8 pod maską.

Wysoka wydajność bez utraty komfortu

Velar

5-litrowa jednostka V8 pochodzi z Jaguara F-Type SVR i współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną i napędem na wszystkie koła. Kierowca może liczyć na 550 KM i 680 Nm momentu obrotowego. W takiej konfiguracji Velar przyspiesza do setki w 4,5 s, a jego prędkość maksymalna sięga 274 km/h.

Aby sprostać takim osiągom, przeprojektowane zostało zawieszenie pneumatyczne, a hamulce otrzymały większe tarcze. Z przodu o średnicy 395 mm, z tyłu – 396 mm, z 4-tłoczkowymi zaciskami w kolorze czerwonym.

Z zewnątrz nie sposób go będzie przeoczyć na drodze

Velar

Zmiany w nadwoziu obejmują przeprojektowany przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, które są niezbędne z takim silnikiem pod maską. Debiutuje nowa kratka i wyraźniejsze listwy boczne. Charakterystyczne 4 końcówki układu wydechowego, lżejszego o 7,1 kg od standardowej wersji, jasno wskazują, że mamy do czynienia z edycją specjalną Velara. Do tego dochodzi kolor nadwozia. W limitowanej wersji jest to niebieski odcień o nazwie Byron Blue, z którym kontrastuje czarny dach.

Specjalna wersja Velara o mocy 550 KM

Jeśli chodzi o obręcze, nabywcy auta będą mogli wybierać pomiędzy 21-calowymi felgami lub opcjonalnym 22-calowym zestawem.

Wnętrze robi wrażenie

Velar kabina

W kabinie pojawiła się nowa sportowa kierownica z łopatkami zmiany biegów z aluminium. Perforowana i pikowana skóra Windsor dostępna jest w 4 kolorach. Fotele są podgrzewane z funkcją masażu i 20-stopniową elektryczną regulacją. W opcji nie zabrakło licznych detali z karbonu, którym można urozmaicić wystrój wnętrza.

Mocarny Velar w sprzedaży jedynie przez rok

Velar

Cena topowej wersji startuje od 86 120 funtów, co w przeliczeniu na złotówki daje ok. 420 000 zł. Konkurencja? Porsche Macan Turbo wydaje się godnym rywalem. Podobnie jak Mercedes GLC 63 AMG i Jaguar F-Pace SVR. Z tego towarzystwa Velar SVAutobiography wygląda jednak najlepiej.

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Komentarze