Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Volkswagen Golf GTI TCR

Szybki Volkswagen Golf GTI TCR zadebiutował jako koncept na zlocie fanów GTI nad austriackim jeziorem Worthersee w maju zeszłego roku. Teraz niemiecki hot hatch trafia do sprzedaży.


Targi motoryzacyjne ProfiAuto Show 2019

  

Golf z genami wyścigowymi inspirowany serią TCR

Skrót TCR pochodzi od międzynarodowej serii samochodów turystycznych – Touring Car Racing, zainaugurowanej po raz pierwszy w 2015 roku. Zawody odbywają się na torach całego świata, a uczestniczą w nich pojazdy zbliżone do seryjnych odpowiedników.

Napęd na przednią oś, szpera, a pod maską 290 KM

Golf GTI TCR

Jego 2-litrowy 4-cylindrowy silnik turbodoładowany generuje 290 KM, czyli o 45 KM więcej od Golfa GTI Performance. Maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm. Jedyną dostępną skrzynią biegów jest 7-stopniowa przekładnia DSG.

Edycja specjalna Golfa przyspiesza do setki w 5,6 s

W standardowej wersji hot hatch rozwija prędkość maksymalną 250 km/h, ale w opcji można ściągnąć ogranicznik i wtedy granica prędkości przesuwa się do 264 km/h.

Z zewnątrz poznasz go po nowym splitterze, poszerzonych progach, tylnym dyfuzorze i spojlerze dachowym TCR. Auto występuje w wersji bazowej z 18-calowymi felgami. Efektywne hamowanie zapewnia układ hamulcowy z perforowanymi tarczami.

GTI TCR

Volkswagen oferuje liczne pakiety wyposażenia

Można go wyposażyć np. w 19-calowe obręcze Reifnitz, czy adaptacyjne zawieszenie DCC, które obniża pojazd o 20 mm. Za dopłatą są również sportowe opony typu semi-slick. Dostępny będzie również pakiet stylistyczny z karbonową obudową lusterek, czarnym dachem i naklejkami w kształcie plastra miodu na tylnych błotnikach.

Po otwarciu drzwi kierowca zajmuje miejsce w sportowych fotelach

Golf GTI TCR

Są pokryte tapicerką z mikrofibry i tkaniny. Ten sam materiał znalazł się na osłonie dźwigni zmiany biegów. Skórzana kierownica ma kontrastowe szwy w kolorze czerwonym i odznaczający się czerwony pasek na godzinie dwunastej – w końcu to samochód wyścigowy. Cyfrowy wyświetlacz jest w standardowym wyposażeniu.

Cena w Niemczech wynosi 38 950 euro + VAT

W Polsce trzeba przygotować się na wydatek 153 590 zł za wariant z 3-drzwiowym nadwoziem. 5-drzwiowy Golf GTI TCR jest 1810 zł droższy.

 

Źródło: Volkswagen


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Targi motoryzacyjne w 2019 roku, na których nie może Cię zabraknąć! >>

Komentarze