Twój blog motoryzacyjny

Toyota GR Supra – z wnętrznościami BMW

5 lat temu światło dzienne ujrzała Toyota FT-1, o której spekulowano, że tak może wyglądać przyszła Supra. W końcu możemy tamte zdjęcia zweryfikować z rzeczywistością.

Nowa Toyota GR Supra wygląda zdecydowanie lepiej

Auto ma masywną i bardzo zwartą sylwetkę, które to cechy uwydatnione zostały dodatkowo przez muskularne nadkola. Tylne światła nawiązują do FT-1, podobnie jak długa maska. Suprę wyróżnia też agresywnie zarysowany zderzak, wybrzuszenia na dachu i wąskie reflektory. Liczne wloty powietrza i zintegrowany z tylną częścią nadwozia spojler jasno komunikują, że mamy do czynienia z pojazdem o zacięciu sportowym.

Supra dzieli wiele elementów i podzespołów z roadsterem BMW Z4

Coupe debiutuje z turbodoładowanym 3-litrowym silnikiem, składającym się z 6-cylindrów ułożonych rzędowo. Jego moc to 340 KM, a maksymalny moment obrotowy – 500 Nm. Z jednostką współpracuje 8-biegowa przekładnia automatyczna ZF, która przekazuje napęd na tylne koła. W tej konfiguracji GR Supra przyspiesza do 100 km/h w czasie 4,3 s, co czyni ją najszybszym produkcyjnym pojazdem Toyoty.

Z czasem do 3-litrowej jednostki dołączy słabsza – 2-litrowa o mocy 258 KM (400 Nm).

„Radosne połączenie mocy, precyzji i zwinności” według producenta ma zagwarantować nisko położony środek ciężkości i idealny rozkład mas (50:50). Specjalny system Twin-Scroll Turbo zniweluje turbodziurę, a mechanizm różnicowy sterowany elektronicznie rozdzieli moment pomiędzy tylnymi kołami.

Dwa tryby jazdy: Normal i Sport

Ten ostatni wpłynie na charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów oraz adaptacyjnego zawieszenia. Wyostrzy się również dźwięk z wydechu. W ramach trybu Sport będzie można skorzystać z Launch Control, co ucieszy miłośników startu spod świateł. Japończycy pomyśleli także o tych, którzy chcieliby użytkować auto na torze. Ustawienie Track da kierowcy większą kontrolę nad pojazdem podczas pokonywania ostrych zakrętów.

Wnętrze

Przyciski i pokrętła systemu multimedialnego zaimplementowano z BMW. Podobieństw z niemiecką marką można doszukać się jednak zdecydowanie więcej.

W kabinie w standardzie zadebiutuje 6,5-calowy wyświetlacz. W najmocniejszej wersji 3-litrowej będzie miał on jednak 8,8 cala i połączy w sobie funkcję dotykowej nawigacji oraz system telemetrii. Kierowca może liczyć także na audiofilskie doznania za sprawą 12-głośnikowego systemu audio JBL.

Bezpieczeństwo

Wśród standardowych systemów bezpieczeństwa na pokładzie Supry znajdują się: system ostrzegania przed kolizją, system automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych, system ostrzegania o zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, czy układ rozpoznawania znaków drogowych.

Kiedy na rynku?

Podobnie jak BMW Z4, tak i Toyota GR Supra będzie powstawać w fabryce Magna Steyr w Graz. Sprzedaż ma ruszyć latem. Na rynek europejski trafi na początek 900 egzemplarzy, w tym 90 sztuk specjalnej edycji premierowej. Na oficjalny cennik Supry musimy jeszcze poczekać.

Toyota GR Supra, czy BMW Z4? – oto jest pytanie.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze