Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

5 najszybszych aut 2018 roku

Rok 2018 obfitował w premiery wielu niezwykłych pojazdów. Oto pięć najszybszych i zarazem najmocniejszych.


Targi motoryzacyjne ProfiAuto Show 2019


Ferrari Monza – 810 KM i 719 Nm

Prawdopodobnie najpiękniejsza premiera 2018 roku. Z pewnością jedna z najwyżej wycenionych. Ferrari Monza zarówno w wariancie SP1, jak i SP2, kosztuje co najmniej 3 mln funtów. Auto napędza silnik z Ferrari 812 Superfast – wolnossące V12 o mocy 810 KM, co umożliwia sprint do setki w czasie 2,9 s i jazdę z prędkością ponad 300 km/h. Minus jest taki, że jest to jazda w kasku.

McLaren Speedtail – 1050 KM

McLaren Speedtail

Twórcy McLarena Speedtail musieli wielokrotnie odmieniać przez wszystkie przypadki słowo aerodynamiczność. A następnie zabrali się do pracy, efektem której jest projekt auta o wyglądzie kropli wody. Nie wiadomo, ile czasu potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h, ale wiadomo, że od 0 do 300 km/h przyspiesza w 12,8 s. Poza tym może mknąć z maksymalną prędkością 402 km/h.

Cena? 2 100 000 funtów (z podatkiem) za jeden ze 106 przewidzianych egzemplarzy. Dostawy do klientów rozpoczną się na początku 2020 roku. Czas pokaże, czy kosmiczny Speedtail doczeka się podobnego statusu, jaki posiada dziś legendarny McLaren F1.

Zenvo TSR-S – 1194 KM i 1100 Nm

Zenvo

Centralnie umieszczona 5,8-litrowa jednostka V8 wsparta dwiema sprężarkami generuje prawie 1200 KM i 1100 NM momentu obrotowego. Całość przekazywana jest na tylną oś za sprawą 7-stopniowej przekładni. Pierwsza setka pęka po 2,8 s, a 200 km/h na wyświetlaczu pojawia się już po 6,8 s od startu. Prędkość maksymalna została limitowana do 325 km/h. A najciekawsze jest to, że ten duński barbarzyńca z potężnym skrzydłem, które wygina się w zakrętach, może legalnie poruszać się po publicznych drogach. Rocznie ma powstawać w maksymalnie 5 sztukach.

Bugatti Divo – 1500 KM i 1600 Nm

Divo

Chiron doczekał się braciszka. Bugatti Divo, które zadebiutowało w sierpniu, jest dwa razy droższe od Chirona (kosztuje 5 mln euro), choć ma ten sam silnik. Sztywniejsze nadwozie i niższa masa sprawiają jednak, że superauto lepiej radzi sobie w zakrętach, a na rozpędzenie się do setki potrzebuje tylko 2,4 s (Chiron jest wolniejszy o 0,1 s).

Rimac C_Two – 1914 KM i 2300 Nm

Rimac

Pierwsze miejsce na podium zajmuje chorwacki Rimac Automobili. Producent z Zagrzebia zbudował superauto elektryczne, które dysponuje mocą 1914 KM z czterech silników (po jednym na koło). Jeśli jego poprzednik – Rimac Concept_One był szybki, to Rimac C_Two jest wręcz porażająco szybki. Sprint do setki zajmuje jedynie 1,97 s, a prędkość maksymalna sięga 412 km/h. Pokonanie ćwierć mili to kwestia 9,1 s. Pojazd powstanie w 150 egzemplarzach – każdy z nich będzie kosztował 1,7 mln euro, plus podatek.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Targi motoryzacyjne w 2019 roku, na których nie może Cię zabraknąć! >>

Komentarze