Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Koenigsegg Regera Naked Carbon

Fabrykę Angelholm opuścił niezwykły egzemplarz Koenigsegga Regery – jego nadwozie wykonano w całości z nagiego włókna węglowego.

To jedyny taki Koenigsegg na świecie

 Koenigsegg Regera Naked Carbon

Bez lakieru, bez warstwy podkładu zabezpieczającego i bez żywicy epoksydowej – włókno węglowe w czystej postaci. Koenigsegg stworzył własną unikalną metodę jego produkcji, którą doskonalił przez kilka ostatnich lat.

Nazywa się Koenigsegg Naked Carbon, w skrócie KNC

„Filozofia Koenigsegga zawsze polegała na eksplorowaniu skrajności. Wspaniale jest rozszerzyć tę ideę na zupełnie nowy sposób wykończenia i prezentacji samochodu” – powiedział szef marki, Christian von Koenigsegg

Proces tworzenia paneli z nagiego karbonu jest żmudny i bardzo czasochłonny. Każdy panel wykonany w tradycyjny sposób musi być następnie przeszlifowany i ręcznie wypolerowany aż do splotu włókna węglowego. Margines błędu jest niewielki, a najmniejsza nieuwaga szczególnie podczas ostatniej fazy tej operacji może zrujnować cały projekt.

Rezultat końcowy jest jednak wart zaangażowania i wysiłku

 Koenigsegg Regera w wersji Naked Carbon

Hiperauto nie tylko oryginalnie się prezentuje i inaczej odbija światło słoneczne, ale dzięki wypracowanej technologii KNC jego nadwozie wyróżnia się większą odpornością nadwozia na zarysowania oraz wpływ warunków atmosferycznych niż ma to miejsce w przypadku konwencjonalnej obróbki włókna węglowego.

Rozwiązanie KNC wpływa także na masę pojazdu

 Koenigsegg Regera Naked Carbon

Ponieważ Regera pozbawiona jest lakieru, a cienką warstwę żywicy w nadwoziu wygładzono, masa Koenigsegga jest niższa o 20 kg względem wersji z lakierowanym włóknem węglowym.

Można tylko przypuszczać, jak wysoka jest cena takiej modyfikacji

Regera Naked Carbon

Regera zadebiutowała na rynku w 2015 roku, a Koenigsegg zobowiązał się do budowy zaledwie 80 egzemplarzy. Ostatnią sztukę wyprzedano w czerwcu 2017 roku. Cena podstawowa hiperauta, które odznacza się między innymi autorskim systemem Koenigsegg Direct Drive (zastępuje klasyczną skrzynię biegów), startowała z poziomu 1 900 000 dolarów. Cena Koenigsegga Regery w wersji Naked Carbon z pewnością znacznie przewyższała tę kwotę.

 

Zdjęcia: Keno Zache Photography

Komentarze