Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Honda HR-V w sportowym wydaniu

Honda HR-V jest na rynku od 2015 roku. Cieszący się dużą popularnością crossover doczekał się sportowej wersji z nowym silnikiem.

Nowa mocniejsza jednostka pod maską

Sportowa Honda HR-V

W Europie Hondę HR-V można kupić z jednostką benzynową 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM lub dieslem 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM. W wersji Sport pod maską zagości nowy 1,5-litrowy silnik VTEC Turbo o mocy 182 KM (240 Nm), który wykorzystuje również model Civic. Standardowo samochód będzie wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów, ale klienci preferujący automatyczne przekładnie będą mogli zdecydować się na bezstopniową przekładnię CVT.

Poprawiono zawieszenie

Honda HR-V Sport

Nowy silnik to nie jedyna nowość związana ze sportowym wydaniem HR-V. Crossover otrzymał poprawione zawieszenie. Usprawniony układ amortyzatorów ma skuteczniej redukować przechyły podczas jazdy w zakrętach i poprawiać stabilność przy zmianie pasa ruchu. Na wyposażeniu znalazł się także układ wspomagania prowadzenia – tzw. Agile Handling Assist, który wesprze kierowcę w szybkim pokonywaniu łuków. Jeśli chodzi o układ kierowniczy, ma teraz cechować się większa precyzją.

Różnice w wyglądzie są niewielkie, ale zauważalne

Honda HR-V

Przede wszystkim Honda HR-V Sport wyróżnia się czarnym grillem o strukturze plastra miodu. W czarnym kolorze pozostają również obudowy lusterek bocznych, boczne listwy progowe, czy obramowanie światła przeciwmgielnego. Pojawił się agresywniej zarysowany kształt zderzaka oraz dwie końcówki wydechu. Wisienką na torcie są 18-calowe aluminiowe felgi o ciekawym wzorze.

Wnętrze lepiej wyciszone

Honda HR-V kabina

Inżynierowie Hondy wzięli sobie do serca opinie o kiepskim wyciszeniu kabiny i zaaplikowali dodatkową izolację. Kierowca powinien również docenić nową konstrukcję siedzeń z wygodnym podparciem dla pleców.

Sportowy crossover Hondy zadebiutuje w Europie na wiosnę 2019 roku.

 

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze