Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Liczby tygodnia #68

Zestawienie najciekawszych liczb tygodnia otwiera Mercedes AMG GT R PRO – nowy dominator na Nurburgringu. Zapraszam.

750

GT R Pro

Mercedes udowodnił, że AMG GT R może być jeszcze szybszy i wydajniejszy na torze, wystarczy go tylko odpowiednio zmodyfikować. Autem zajęli się inżynierowie AMG, którzy całą swoją uwagę skupili na jego zawieszeniu, poprawie układu jezdnego oraz aerodynamice. 4-litrowe V8 pod maską pozostawili bez ingerencji. Tak powstał projekt AMG GT R PRO, który na Nurburgringu wykręcił 7 minut i 4,6 s, bijąc tym samym o 3,3 s rekord „zwykłego” AMG GT R. Na rynek trafi 750 sztuk tej wyścigówki.

400

Audi e-tron GT

Tesla Model S będzie miał niebawem groźnego rywala z Niemiec. Mowa o Audi E-Tron GT, który jest jeszcze projektem koncepcyjnym, ale bliskim wersji produkcyjnej. Szalenie atrakcyjny wizualnie sedan trafi na rynek w 2020 roku. Jego dwa silniki elektryczne wytwarzają łącznie 590 KM. Zasięg na jednym ładowaniu (akumulatory o pojemności 90 kWh) ma wynosić co najmniej 400 kilometrów według norm WLTP. Tesla Model S z bateriami o pojemności 75 kWh odznacza się niewiele większym zasięgiem –
416 kilometrów (według EPA).

4

Nowa Trojka

W Los Angeles zadebiutowała Mazda 3 w dwóch wersjach nadwoziowych: hatchback i sedan. To już czwarta odsłona popularnej trójki. Mazda w hatchbacku nie jest tak piękna jak koncept Kai, który był gwiazdą zeszłorocznych targów w Tokio, ale ma swój urok.

Za to sedan prezentuje się bardzo dostojnie

Mazda 3

Najważniejsza informacja związana z tą premierą dotyczy jednak nie tyle stylistyki, co nowego silnika. Oprócz jednostek benzynowych, wolnossących, które tradycyjnie znajdą się w ofercie oraz jednego diesla (1.8 D) dostępny będzie też nowatorski silnik z gamy Skyactiv-X z samoczynnym zapłonem (sterowanym iskrowo). Łączy on w sobie zalety diesla z cechami jednostki benzynowej, czyli jest zarazem oszczędny, jak i cechuje się świetną reakcją na gaz. Jego moc, jak i pojemność pozostają na razie nieznane.

450

Nowe Porsche 911

Nowe Porsche 911 zyskało w stosunku do poprzednika 30 KM. Turbodoładowany 6-cylindrowy bokser generuje teraz 450 KM. To nie jedyna zmiana w kolejnej już 8. generacji 911. Auto ma usprawniony mechanizm wtrysku i układ chłodzenia, dzięki czemu silnik zyskał większą efektywność. Nowa jest też 8-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa. Wnętrze nabrało technologicznego wyrafinowania za sprawą cyfrowych ekranów. Stylistyka? Zdecydowanie ewolucja niż rewolucja. Cena bazowa Porsche 911 Carrera S to 595 000 zł. Wariant z napędem na 4 koła, czyli Carrera 4S kosztuje od 633 000 zł.

 

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze