Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche 911 ósmej generacji

Nowe Porsche 911 niewiele się z zewnątrz różni od „starego” Porsche 911. To znaczy, że jest dobrze. Drastyczna zmiana wizerunku używanego od dziesięcioleci w przypadku auta legendy bez wcześniejszego referendum wśród fanów marki mogłaby doprowadzić do zamieszek, a tego chyba nikt w Porsche nie chce. Poznajcie ósmą generację 911.

Przez 55 lat produkcji Porsche 911 doczekaliśmy się w sumie siedmiu generacji

Ósma zachowuje cechy designu charakterystyczne dla poprzedników (tak samo zakrzywiona linia dachu, te same muskularne łuki, czy sportowe koła), wprowadzając kilka nowych elementów. Zdecydowanie mamy do czynienia z ewolucją niż z rewolucją.

Porsche 911

Największe zmiany zaszły z tyłu

Pojawił się wąski świetlny pasek zaprezentowany po raz pierwszy w modelu koncepcyjnym Mission E oraz światło stopu umieszczone na żeberkach pokrywy. Pewnie nie wszystkim przypadnie ono do gustu, ale nie wygląda to najgorzej.

Porsche 911

Nowy kształt mają końcówki wydechu i przedni zderzak z wlotami powietrza i nowymi lampami. Ostrzej zarysowana maska nawiązuje do serii 911 z lat 70. i 80. Porsche 911 jest również szersze i ma powiększone nadkola, dzięki czemu sprawia wrażenie większego niż jest w rzeczywistości.

Porsche 911

Subtelnym smaczkiem są także klamki drzwi wysuwane elektrycznie oraz tylny spojler.

Nowe Porsche 911

Wnętrze stało się bardziej technologiczne

Porsche 911

Porsche wprowadziło nowy zestaw cyfrowych wskaźników (bez zmian pozostał jedynie tradycyjny obrotomierz), debiutuje również większy wyświetlacz multimediów o przekątnej 10,9-cala. Z kolei sama deska rozdzielcza ma konstrukcję inspirowaną modelem 911 z lat 70.

Jak twierdzi Porsche, nieco dłuższy rozstaw osi i poszerzenie przodu o 45 mm ma przekładać się na więcej miejsca w kokpicie.

Porsche 911

Carrera S i Carrera 4S dostępne z turbodoładowanym 6-cylindrowym silnikiem typu bokser

Jednostka generuje teraz 450 KM, czyli o 30 KM więcej od poprzedniej generacji. Zwiększona moc to efekt zastosowania zmodyfikowanego wtrysku paliwa i ingerencji w układ chłodzenia. Nowe umiejscowienie turbosprężarek również zrobiło swoje. Moment obrotowy nie został ujawniony, ale wiadomo, że moc trafia na koła za sprawą nowej 8-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej.

Porsche 911

Carrera S przyspiesza do setki w 3,7 s

Wariant z napędem na cztery koła – Carrera 4S – jest o 0,1 s szybsza. To nie wszystko. Z pakietem Sport Chrono można jeszcze urwać dodatkowe 0,2 s. Prędkość maksymalna w przypadku wersji S wynosi 308 km/h, Carrera 4S rozpędza się do 306 km/h.

Wśród nowinek poprawiających bezpieczeństwo jest tryb Wet

Uaktywnia się podczas jazdy po mokrej nawierzchni, ostrzegając kierowcę, by dostosował ustawienia auta do warunków drogowych. Na wyposażeniu opcjonalnym znalazł się także system Night Vision z kamerą termowizyjną, dostępny do tej pory w modelach Cayenne i Panamera.

Porsche 911

Ceny w Niemczech już znane

Za Porsche 911 Carrera S zapłacimy 120 125 euro. Wariant 4S to wydatek 127 979 euro. Na polski cennik musimy jeszcze poczekać.

 

Źródło: motor1.com

Komentarze