Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Range Rover Evoque drugiej generacji

Od czasu wprowadzenia na rynek w 2011 roku Range Rover Evoque sprzedał się na całym świecie w liczbie ponad 772 000 egzemplarzy. Brytyjski producent liczy na to, że druga odsłona, która właśnie zadebiutowała, pobije ten wynik. Jaki jest nowy Evoque i co warto o nim wiedzieć?


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Stylistycznie trudno doszukać się jakichś wielkich różnic od pierwszej generacji

Evoque

Brytyjski SUV zachował charakterystyczne kształty i opadającą linią dachu typową dla pierwszej generacji. Z drugiej strony nie sposób nie zauważyć nawiązań do większego i bardziej luksusowego brata – Velara. Mamy więc chowane klamki, podobnie napompowane nadkola, wyraźne przetłoczenia i zawadiacko się prezentujący pas przedni z LED-owymi światłami.

Range Rover Evoque nie jest też większy od modelu, który zastępuje

Dzięki nowej platformie Premium Transverse Architecture zapewnia jednak więcej miejsca pasażerom z tyłu. Przestrzeń ładunkowa bagażnika zwiększyła się o 10% i wynosi teraz 591 litrów.

Ekrany i jeszcze raz ekrany

Evoque

W kabinie debiutuje podwójny ekran konsoli środkowej (Touch Pro Duo). Górny odpowiada za media i nawigację, dolny umożliwia sterowanie klimatyzacją oraz regulowanie ustawień dotyczących jazdy. Za kierownicą umiejscowiono cyfrowe zegary, a na szybie pojawi się po raz pierwszy kolorowy wyświetlacz przezierny.

Range Rover Evoque i off-raod

Jak przystało na markę kojarzoną z terenowymi wyzwaniami, nowy Evoque powinien dać radę poza asfaltem. Jego prześwit to 21,2 cm, a kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 25 i 30,6 stopni. Głębokość brodzenia sięga 60 cm (10cm więcej od poprzednika). Na wyposażeniu znajdziemy system Terrain Response 2, który dopasowuje układ zawieszenia i napęd do wykrytej nawierzchni.

Evoque uczy się zachowań kierowcy

W ramach funkcji Smart Settings auto zapamiętuje nawyki kierowcy, indywidualne ustawienia foteli i kierownicy, preferowaną temperaturę, czy ulubiony rodzaj muzyki. System identyfikuje właściciela auta z pozycji smartfona, dzięki któremu można także obsługiwać wiele podstawowych funkcji Evoque’a, sprawdzić pozostały zasięg, czy zlokalizować miejsce parkingowe.

Komfort podróżowania ma poprawiać jonizator powietrza

Evoque

Land Rover chce być przyjazny dla środowiska

I daje temu wyraz, jeśli chodzi o wykończenie wnętrza. Każdy nowy Range Rover Evoque wykorzystuje do 33 kg materiałów pochodzących z recyklingu. Można na przykład wybrać do kabiny mieszanki wełny Kvadrat Premium, tkaniny eukaliptusowe, czy zamsz Dinamica. Co tak naprawdę kryje się za tymi nazwami, przekonamy się, gdy auto trafi już na rynek.

A pod maską spory wybór

W ofercie znajdują się trzy 4-cylindrowe jednostki wysokoprężne o pojemności 2-litrów w wariantach mocy: 150, 180 i 240 KM. Jeśli chodzi o benzynę, również mamy do wybory trzy jednostki cechujące się mocą: 200, 250 i 300 KM. Za wyjątkiem bazowego diesla, który jest sprzężony z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś, Evoque występuje z 9-biegową automatyczną przekładnią i napędem na wszystkie koła.

Evoque

Jest również wyposażony w układ MHEV

48-voltowy układ instalacji elektrycznej korzystnie wpływa na oszczędność paliwa. System pobiera i magazynuje energię traconą podczas hamowania i następnie wykorzystuje ją podczas ruszania wspierając silnik.

W niedalekiej przyszłości pojawi się także hybryda typu plug-in

Evoque

Ciekawe systemy na pokładzie: ClearSight Ground View oraz Smart Rear-View Mirror

Nowy Evoque

Range Rover eksperymentuje z technologią o nazwie ClearSight Ground View, która wyświetla na ekranie widok terenu zasłaniany przez maskę auta. Obraz przekazywany jest do systemu za sprawą kamer umieszczonych w osłonie chłodnicy oraz w lusterkach bocznych.

Evoque

Równie ciekawą nowością jest opcjonalny Smart Rear-View Mirror. To lusterko wsteczne z wyświetlaczem HD. Gdy miejsce w tyle zajmują wysocy pasażerowie, bądź przewożony jest duży ładunek, można podejrzeć w lusterku obraz tego, co się dzieje za tylną szybą dzięki specjalnej kamerze. Podobno pole widzenia tego systemu jest szersze aż o 50 stopni od tradycyjnego rozwiązania.

Auto trafi do sprzedaży na wiosnę przyszłego roku

W Wielkiej Brytanii cena za podstawowego 150-konnego diesla rozpoczyna się od 31 600 funtów. Za topową wersję benzynową trzeba będzie zapłacić 40 350 funtów.

 

Źródło: Land Rover


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze