Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

5 najtańszych aut 4×4 dostępnych w Polsce

Marzysz o zakupie nowego auta z napędem na 4 koła, ale masz ograniczony budżet? Oto 5 pojazdów, które odznaczają się pewnymi kompetencjami w terenie i nie kosztują fortuny.

Suzuki Jimny – 67 900 zł

Suzuki Jimny

Jedna z najciekawszych premier tego roku. Na 4. generację kultowej japońskiej terenówki przyszło nam czekać aż 20 lat, ale moim zdaniem warto było. Suzuki Jimny w nowej odsłonie prezentuje się świetnie. W dużej mierze dlatego, że producent postanowił niewiele zmieniać w jego wyglądzie. Nowy Jimny nie stracił też nic ze swoich zdolności terenowych. Auto bazuje na ramie drabinowej, cechuje się sporym prześwitem i sztywnymi mostami, jest wyposażone w reduktor i ma dołączany napęd na 4 koła o nazwie AllGrip Pro. Za wersję Comfort z wolnossącą jednostką o pojemności 1,5 l (102 KM i 130 Nm) i z 5-biegową manualną skrzynią zapłacimy 67 900 zł.

Suzuki Ignis – 64 100 zł

Ignis

Suzuki Ignis krytykowane jest często za stylistykę. Fakt, nie jest pięknisiem, ale ma pewne atuty. Należą do nich niskie zużycie paliwa, zwrotność, niezła widoczność oraz dostępny napęd na wszystkie koła (AllGrip), który jest realizowany poprzez sprzęgło wiskotyczne. Ignis poradzi sobie z błotnistą drogę, choć niekoniecznie już da radę w trudniejszym terenie. Występuje z jednym silnikiem – 1.2 DualJet (90 KM) i z 5-biegową manualną skrzynią. W wersji Premium jego cena wynosi 64 100 zł. Elegance to już koszt 71 100 zł.

Fiat Panda 4×4 – 56 400 zł

Panda

Nie mogło zabraknąć tym zestawieniu Fiata Pandy. To maluch, który sprawdza się znakomicie w warunkach miejskich, ale także na bezdrożach, czy lokalnych drogach i dróżkach zda egzamin. Dzięki niskim kosztom eksploatacji może stanowić ciekawą alternatywę dla dużo droższych aut z napędem na 4 koła. A propos napędu – to układ typu Torque-on-Demand, aktywowany jest automatycznie w razie potrzeby. Pandę z silnikiem 0,9 l TwinAir o mocy 85 KM dostaniemy już za 56 400 zł. W tej cenie na wyposażeniu znajdziemy m.in. elektrycznie sterowane przednie szyby, klimatyzację oraz elektroniczną blokadę dyferencjału. Wariant z dieslem – 1.3 MultiJet 95 KM – jest droższy i kosztuje na tę chwilę 61 400 zł.

Dacia Duster – 53 400 zł

Za niewiele ponad 50 000 zł kupimy Dustera SCe w wersji wyposażenia Essential z napędem na 4 koła. Pod maską pracuje 1,6-litrowa jednostka o mocy 115 KM, z którą współgra manualna skrzynia biegów. W tej cenie nie ma klimatyzacji, za którą trzeba dopłacić 2500 zł. Wariant z dieslem pod maską kosztuje od 66 700 zł.

Łada 4×4 (Niva) – 46 000 zł

Lada

Łada ma ponad 40-letnią historię i należy do najpopularniejszych SUV-ów sprzedawanych w Rosji. W Polsce jest to auto dość niszowe, co nie znaczy, że nie można go kupić. Oficjalnym importerem Łady 4×4 jest m.in. poznańska firma Tarmot, czy krakowski Auto Robot System.

Łada 4×4 występuje z 3- i 5-drzwiowym nadwoziem oraz w dwóch wersjach wyposażenia: Classic i Urban. Wariant 3-drzwiowy startuje od 46 000 zł. W tej cenie mamy m.in. elektryczne szyby, podgrzewaną tylną szybę, wspomaganie kierownicy, ABS i dodatkowe światło STOP. Za wersję Urban trzeba już wysupłać 53 500 zł. Trudno oczekiwać, że ktoś kupi to auto do miasta, ale dla kogoś, kto dużo jeździ w terenie i ceni sobie bezawaryjność oraz prostotę – Łada 4×4 wydaje się ciekawym rozwiązaniem.

 

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze