Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Liczby tygodnia #65

W zestawieniu najciekawszych liczb tygodnia m.in. o BMW serii 8 z otwartym nadwoziem. Zapraszam.

15

BMW serii 8 bez dachu

BMW pokazało serię 8 Cabrio. Wersja bez dachu, podobnie jak coupe, robi wrażenie. Z pewnością będzie stanowić zagwozdkę dla tych, którzy planowali zakup Mercedesa klasy S Cabrio, dla którego nie było ciekawej alternatywy na rynku. Teraz taka alternatywa się pojawiła.

BMW 8 Cabrio będzie dostępne na początku w dwóch odmianach. Pierwsza z nich to M850i z 4,4-litrową widlastą jednostką V8 o mocy 530 KM. Druga to 840d, czyli 3-litrowy 6-cylindrowy diesel o mocy 320 KM.

BMW serii 8 cabrio

Jako ciekawostkę należy wspomnieć, że operacja składania i otwierania dachu w BMW serii 8 zajmuje zaledwie 15 s i można ją wykonywać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

150

Geely Bin Yue

Koncern Geely pochwalił się nowym kompaktowym crossoverem dostępnym na lokalnym chińskim rynku. Bin Yue, bo tak się nazywa, nie odstaje stylistycznie od poziomu europejskich crossoverów. Jeśli chodzi o wnętrze, również nie ma się czego wstydzić.

Bin Yue

Bin Yue wykorzystuje technologiczne zaplecze Volvo. Ma to przełożenie na liczne systemy bezpieczeństwa, w które wyposażono auto. Wśród najciekawszych wymienianych przez producenta znajduje się system autonomicznej jazdy na autostradzie z prędkością maksymalną 150 km/h oraz z funkcją zmiany pasa.

Najtańszy wariant auta z 1-litrowym benzynowym silnikiem kosztuje w Chinach 78 800 juanów (czyli w przeliczeniu ok. 43 000 zł).

24

Aston Martin DBS 59

Aston Martin wypuścił limitowanego do 24 sztuk Astona Martina DBS Superleggera 59. Auto upamiętnia zwycięstwo historycznego DBR-a 1 w wyścigu Le Mans w 1959 roku (stąd 59 w nazwie). Producent nie oferuje wzmocnień pod maską (V12 ma 725 KM), ale nabywcy mogą liczyć na oryginalny lakier Racing Green i liczne detale we wnętrzu nawiązujące do klasyka sprzed lat.

57

Toyota

Najczęściej wyszukiwaną marką w Google w ostatnich 12 miesiącach była Toyota. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez brytyjską firmę ubezpieczeniową Veygo. Japoński koncern zajął pierwsze miejsce w wyszukiwaniach w 57 krajach ze 171 przebadanych. Kolejne miejsca na podium zajęły Honda i Ford. Użytkownicy internetu w Polsce także najczęściej wpisywali w Google Toyotę. Co bardzo ważne, badanie Veygo nie koreluje ze sprzedażą aut w naszym kraju. Listę z najpopularniejszymi nowymi samochodami od wielu lat otwiera Skoda z modelami: Fabia i Octavia.

 

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze