Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Polestar 1 w teście zderzeniowym

Obsesja Volvo na punkcie standardów bezpieczeństwa jest powszechnie znana. Wydaje się, że dużą część tej obsesji przejął też Polestar, który wyodrębnił się z Volvo jako niezależny producent. Świadczy o tym wynik przeprowadzonego testu zderzeniowego modelu Polestar 1.

Polestar 1

Do sieci trafił krótki film ukazujący próbę zderzeniową Polestara 1, która miała miejsce w zakładach Volvo Car Group w Goeteborgu. Prototypowy egzemplarz rozpędził się do prędkości 56 km/h i uderzył czołowo w stacjonarną przeszkodę. Efekt? Sami zobaczcie:

Polestar 1 wypadł w crash teście bardzo dobrze

Polestar 1 jest poligonem doświadczalnym nowoczesnej technologii wdrażanej przez nową markę, dlatego testowi towarzyszyło wiele wątpliwości. Chodzi o szerokie zastosowanie włókna węglowego, a konkretnie o korpus wzmocniony tym materiałem. Kluczowe dla inżynierów stało się pytanie, jak struktura auta wykonana w dużych ilościach z karbonu zniesie ekstremalne siły związane ze zderzeniem. Jak pokazuje powyższy filmik, większość energii rozproszyło się poprzez pękanie i rozpad elementów nadwozia. Zupełnie inaczej niż ma to z reguły miejsce w przypadku stalowej konstrukcji, która się wygina. Egzamin zdał także układ hybrydowy samochodu – istniała bowiem obawa jego pożaru, co w konsekwencji prawdziwego wypadku może skończyć się tragicznie dla pasażerów.

Czym w ogóle jest Polestar 1?

To dwudrzwiowe, czteromiejscowe coupe o napędzie hybrydowym. Układ charakteryzuje się mocą 600 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 1000 niutonometrów. Producent chwali się, że w trybie elektrycznym pojazd może pokonać aż 150 kilometrów, co stanowi absolutny ewenement na rynku. Znana już jest nawet jego cena – 155 000 euro to kwota bazowa, którą będą musieli zapłacić mieszkańcy Starego Kontynentu.

Auto w abonamencie

Ważna informacja dla potencjalnie zainteresowanych jest taka, że Polestara będzie można kupić jedynie w formie miesięcznego abonamentu. W ramach nowej usługi nabywca otrzyma możliwość użytkowania innych pojazdów marki. Jeśli chodzi o bohatera przeprowadzonego crash testu – pierwsze egzemplarze auta na ulicach zobaczymy najwcześniej w drugiej połowie 2019 roku. Zanim to nastąpi Polestara 1 czeka jeszcze kilka innych sprawdzianów i symulacji.

 

 

Komentarze