Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

McLaren Speedtail – 4 rzeczy, które warto o nim wiedzieć

Podczas gdy McLaren Senna jest autem wyścigowym, przeznaczonym do atakowania zakrętów, McLaren Speedtail powstał w innym celu. To maszyna, która ma jechać jak najszybciej po prostej. Nawet 400 km/h. Oto co warto o nim wiedzieć.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Aerodynamiczność to słowo klucz przy opisie McLarena Speedtail

McLaren Speedtail

Długa i smukła sylwetka o kształcie kropli wody to świadomy zamysł. Inżynierowie za punkt wyjścia postawili walkę z oporem powietrza i cała konstrukcja hiperauta jest temu celowi podporządkowana.

McLaren Speedtail

Nadwozie składa się z ogromnych paneli, które nie mają wielu łączeń.

McLaren Speedtail

Przednie koła w specjalnych osłonach z włókna węglowego zmniejszają zawirowania powietrza, ukierunkowując jego przepływ wzdłuż nadwozia.

McLaren Speedtail

Zamiast konwencjonalnych lusterek bocznych Speedtail posiada dwie wysuwane kamery, które przekazują obraz video do monitorów umieszczonych w kabinie. Przy maksymalnej prędkości (tryb Velocity mode) chowają się do środka.

McLaren Speedtail

Najciekawszą cechą Speedtaila są opatentowane aktywne lotki z włókna węglowego, które podczas szybkiej jazdy wyginają się ku górze. Jak to jest możliwe – to tajemnica producenta z Woking.

McLaren Speedtail jest bardzo szybki

McLaren nie ujawnił jeszcze pełnej specyfikacji technicznej auta, ale co nieco już wiadomo. Układ hybrydowy zasilający Speedtaila generuje 1050 KM i gwarantuje kosmiczne osiągi. Producent nie rozdrabnia się i podaje jedynie wartość przyspieszenia od 0 do 300 km/h, która wynosi… 12,8 s.

McLaren Speedtail

O wiele mocniejsze Bugatti Chiron osiąga tę prędkość w 13,6 s. McLaren P1 wypada jeszcze słabiej – 16,5 s. Lepszym czasem może co prawda pochwalić się Koenigsegg Regera, który melduje wykonanie zadania po ok. 11 s, ale hybrydowa bestia ze Szwecji zabierze na pokład maksymalnie 2 osoby. Speedtail może o jedną więcej.

W jego wnętrzu znajdziemy 3 fotele

Speedtail

Kierowca siedzi pośrodku, a po jego bokach są jeszcze dwa fotele dla pasażerów, które stanowią integralną część monokoku. To hołd wobec legendarnego McLarena F1. Wnętrze jest nowoczesne z trzema ekranami cyfrowymi i dwoma dodatkowymi wyświetlaczami, które pełnią rolę lusterek bocznych. Kierownica nie ma fizycznych przycisków, za to te odpowiedzialne m.in. za uruchomienie silnika, czy obsługę radia ulokowano w podsufitce. Ciekawa jest również zastosowana w Speedtailu technologia sterowania przyciemnianiem szyb.

McLaren zbuduje tylko 106 egzemplarzy Speedtaila (podobnie jak to miało miejsce z McLarenem F1)

McLaren Speedtail

Wszystkie już zarezerwowano. Nabywcy otrzymają pełną swobodę przy personalizacji auta, dlatego każdy Speedtail będzie całkowicie niepowtarzalny. Jego bazową cenę ustalono na poziomie 1 750 000 funtów (plus podatek), czyli ponad 8 500 000 zł (plus podatek). Pierwsze dostawy do klientów przewidziano na 2020 roku.

Czy McLaren Speedtail zostanie ikoną i inspiracją dla innych producentów, jak kiedyś McLaren F1? Wydaje się, że ma ku temu wszelkie predyspozycje.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze