Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche 911 „Project Gold” sprzedane za astronomiczną sumę 2,7 mln euro

Porsche 933 Turbo Classic Series osiągnęło na aukcji RM Sotheby’s zawrotną kwotę 2 743 500 euro. Licytacja zakończyła się już po 10 minutach, a cała suma zasiliła konto fundacji Ferry’ego Porsche.

Czym tak naprawdę jest Porsche 911 „Project Gold”?

Porsche

To wskrzeszony w jednym egzemplarzu model 933 Turbo z bokserem chłodzonym powietrzem. Jego produkcja zakończyła się w 1998 roku. Specjaliści z działu Porsche Classic Series wzięli na warsztat ostatnią sztukę z końca produkcji i rozebrali na części pierwsze. Wykorzystując oryginalne podzespoły zaległe w magazynie – w sumie aż 6500 części – zbudowali auto od nowa.

Na tym jednak nie poprzestali

Porsche 993 Turbo Classic Series otrzymało 3,6-litrowy silnik typu bokser, który generuje teraz 450 KM. To wzrost o 42 KM względem bazowej wersji. Taką moc udało się uzyskać, dzięki pakietowi WLS II, na który złożyły się m.in. nowe turbiny. Samochód przebudowano zgodnie z oryginalną specyfikacją, skupiając się na najmniejszych detalach.

Porsche Classic Series

„Ten projekt jasno demonstruje nasze strategiczne podejście. Chociaż rozpoczynamy nowy rozdział w historii sportowych aut z Porsche Taycan, historia tego, jak ewoluowała nasza firma jest nie mniej ważna. Project Gold pokazuje, jak pasjonuje nas historia marki – powiedział członek zarządu Porsche, Detlev von Platen

Praca nad autem pochłonęła 18 miesięcy

Porsche

Nadwozie Porsche zostało zabezpieczone antykorozyjnie i pokryte złotym lakierem Golden Yellow, w nawiązaniu do najnowszego modelu 911 Turbo S Exclusive Series.

Porsche

Modernizacji poddano wnętrze. Fotele zyskały czarną skórę z żółtymi szwami, a deska rozdzielcza wykończenie z włókna węglowego. Porsche zadbało również o oryginalne dodatki z epoki, takie jak stylowe radio.

Nabywca Porsche ma tylko jeden problem

Porsche

Porsche 911 Turbo Classic Series nie można jeździć legalnie po publicznych drogach ponieważ pojazd nie ma homologacji. Pozostaje tor, choć i na nim trudno wyobrazić sobie częste upalanie auta, które powstało w jednym niepowtarzalnym egzemplarzu, i którego cena w kolejnych latach może być tylko wyższa.

 

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze