Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Liczby tygodnia #64

W zestawieniu najciekawszych liczb tygodnia m.in. o marketingowych zagrywkach ze strony Mercedesa. Zapraszam.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


3

McLaren

Trzy fotele ma McLaren Speedtail, duchowy następca F1 z lat 90. Brytyjskie superauto, które ujrzało właśnie światło dzienne, jest długie, niskie i wygląda… pokracznie. W konkursie piękności nie ma żadnych szans, ale może być liderem na torze.

McLaren Speedtail

Całe nadwozie Speedtaila zostało podporządkowane aerodynamice. Do tego dochodzi ogromna moc, którą udało się wygenerować z podwójnie doładowanego V8 w układzie hybrydowym – ok. 1000 KM. Czyni to z niego torowego killera, zdolnego rozpędzić się do 361 km/h. Więcej o McLarenie Speedtail napiszę wkrótce.

445

Mercedes

W ostatnich latach ogłaszanie czasów rekordowych okrążeń na Nurburgringu stało się dla marketingowych działów producentów aut sprawą priorytetową. Żeby się wyróżnić od rywali i móc pochwalić upragnionym tytułem „najszybszy”, trwa wyszukiwanie najdziwniejszych nisz i tworzenie skomplikowanych kategorii. Pierwszym przykładem z brzegu niech będzie Skoda, która sama przyznała sobie tytuł „najszybszy 7-osobowy SUV na Nurburgringu”, wcześniej pokonując Kodiaqiem RS słynną północną pętlę.

Teraz z legendą Ringu zmierzył się Mercedes z modelem o niezwykle długiej nazwie – AMG GT 63S 4-Dood Coupe. Poszło mu nieźle, bo wykręcił czas 7 minut i 25,41 s (tylko 445 sekund!). Problem jest taki, że w zeszłym roku Jaguar XE SV Project 8 pokonał ten sam tor o 4 sekundy szybciej.

Jak poradzili sobie z tym specjaliści od marketingu niemieckiej marki? Żeby odtrąbić sukces uznali, że Mercedes AMG GT 63 S 4-Door jest „najszybszym pełnoprawnym czteromiejscowym autem produkcyjnym, jakie kiedykolwiek pokonało Nurburgring”. Ważne są tu słowa: „pełnoprawny” i „czteromiejscowy”. Produkcja Jaguara jest bowiem limitowana do 300 egzemplarzy, a Mercedes jest ograniczony jedynie popytem rynkowym. Jaguar ma też na wyposażeniu klatkę bezpieczeństwa kosztem tylnych foteli (pakiet Track), czego nie można powiedzieć o modelu Mercedesa. Co ciekawe, Mercedes świadomie nie użył określenia „czterodrzwiowy sedan”, bo w tej kategorii to Jaguar dzierży palmę pierwszeństwa.

Ta marketingowa rywalizacja na kategorie jest zabawna, oczywiście nie zmienia to faktu, że Mercedes AMG GT 63S jest szaloną maszyną, a sam wynik robi wrażenie. Dla porównania inne czasy: Mercedes-AMG SLS Black Series – 7:25.67, Ferrari Enzo – 7:25.21, Lamborghini Aventador LP 700-4 – 7:25.

A tu zapis on-board Mercedesa:

620

R8

Audi przeprowadziło face ligting modelu R8, które zyskało agresywniejszą sylwetkę i kilka pakietów stylistycznych wnętrza. Zmiany zaowocowały również zwiększeniem mocy 5,2-litrowej wolnossącej jednostki V10. W słabszej wersji będzie generowała teraz 570 KM (30 KM więcej), a w mocniejszej 620 KM ( 10 KM więcej). Do salonów R8 w nadwoziu Coupe i Spyder trafi w pierwszym kwartale 2019 roku.

385

Nowy SUV Volkswagena - T-Cross

Zadebiutował Volkswagen T-Cross. To najmniejszy z SUV-ów w ofercie Volkswagena, który będzie stanowił alternatywę dla droższego T-Roca. Auto może pochwalić się dużym, przynajmniej jak na ten segment, bagażnikiem o pojemności 385 litrów. Jakie silniki znajdziemy pod maską? Trzy benzynowe (1.0 TSI w wariancie 95 i 115 KM oraz 1.5 TSI 150 KM) i jeden diesel (1.6 TDI 95 KM). Cennik małego SUV-a poznamy w listopadzie.

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze