Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

BMW X7 – jacht wśród SUV-ów

Wiemy już, jak będzie wyglądał największy SUV BMW – model X7 w wersji produkcyjnej. W segmencie dużych SUV-ów przyjdzie mu rywalizować z Mercedesem GLS i Range Roverem.

Największy grill, jaki kiedykolwiek BMW zaprojektowało dla swoich modeli

BMW X7 ma duzy grill

Jak wyszło? Na pewno bardzo masywnie. Nerki są pierwszym elementem, który rzuca się w oczy, ale chyba o to chodziło. W końcu jest to największy SUV bawarskiej marki. Najważniejsze jednak, że produkcyjne X7 prezentuje się znacznie lepiej niż zeszłoroczny koncept.

Tylne drzwi są dłuższe od przednich, co ma ułatwiać zajmowanie miejsca z tyłu

Najwiekszy SUV BMW - X7

Poza tym BMW X7 jest duże. Bardzo duże

SUV mierzy aż 5151 mm długości, jest szeroki na 2000 mm i wysoki na 1805 mm. Pod względem wymiarów jest więc większy od Range Rovera, Bentleya Bentaygi, Mercedesa GLS, nie wspominając o Audi Q7. Z masą przekraczającą 2400 kilogramów jest również najcięższym produkowanym modelem w gamie BMW. W te imponujące gabaryty wpisują się 22-calowe felgi (w opcji) oraz szklany panoramiczny dach.

SUV dla 7 osób

BMW X7

BMW X7 jest pełnoprawnym siedmiomiejscowym SUV-em, z trzecim rzędem siedzeń dla dwóch dorosłych osób. Istnieje również możliwość zaaranżowania przestrzeni tylko dla sześciu osób. Wtedy w środkowym rzędzie dostajemy dwa kapitańskie fotele z podłokietnikami.

Bagażnik ma 326 litrów pojemności

BMW X7

Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń przestrzeń ładunkowa powiększa się do 725 litrów. Jeśli jednak zrezygnujemy także z drugiego rzędu foteli, to otrzymamy aż 2120 litrów przestrzeni do zagospodarowania. Ułatwienie załadunku umożliwia funkcja obniżenia pojazdu aktywowana przyciskiem w bagażniku.

Dwa diesle i benzyna w Europie

BMW X7

Podstawowym silnikiem, który trafi do SUV-a będzie 3-litrowy 6-cylindrowy turbodiesel o mocy 265 KM (XDrive30d). Auto z tą jednostką pod maską przyspiesza do setki w 7 s i rozwija maksymalną prędkość 227 km/h.

Alternatywę dla niego stanowi 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 340 KM (XDrive40i). Decydując się na ten wariant możemy liczyć na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,1 s i prędkość maksymalną 245 km/h.

Na czele znajduje się model M50d z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z czterema turbosprężarkami. Produkuje 400 KM. W tym wariancie X7 potrzebuje tylko 5,4 s do setki i może jechać z prędkością 250 km/h.

Jest jeszcze wersja M50 z V8 o pojemności 4,4 l i mocy 460 KM, ale nie będzie dostępna na Starym Kontynencie.

BMW X7

Wszystkie jednostki połączono z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów Steptronic i napędem na 4 koła.

A hybryda?

BMW nie planuje hybrydowej odmiany X7 w najbliższym czasie. Platforma, na której zbudowane jest auto dopuszcza jednak układ typu plug in i nie wykluczone, że wersja PHEV powstanie, gdy pojawi się na nią popyt.

Wnętrze równie luksusowe jak w X5. A może nawet bardziej

BMW X7

BMW chwali się, że kabina jest idealnie odizolowana od świata zewnętrznego. Kierowca obcuje z najlepszymi materiałami, skórą i drewnem, do dyspozycji mając całą masę systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo podczas jazdy. Z najciekawszych można wymienić systemem wspomagający przy zmianie pasa, czy system z aktywną ochroną przed kolizją boczną.

Z komfortowych udogodnień należy wspomnieć o 5-strefowej klimatyzacji, pakiecie Ambient Air oraz systemie audio marki Bowers & Wilkins.

Poza asfaltem też da radę

BMW X7

Prawdopodobnie większość nabywców SUV-a nigdy nie zjedzie nim z asfaltowej drogi. Gdyby jednak ktoś wpadł na taki pomysł, można go śmiało realizować. BMW przygotowało specjalny pakiet off-road z trybami jazdy dostosowanymi do śniegu, piasku, żwiru, czy kamienistej nawierzchni.

BMW X7 zadebiutuje na rynku w marcu 2019 roku.

 

Źródło: BMW

Komentarze