Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

6 rzeczy, które warto wiedzieć o nowym BMW serii 3 (G20)

Większe, lżejsze i znacznie przyjaźniejsze dla kierowcy w użytkowaniu. Takie jest nowe BMW serii 3 (G20), które zadebiutowało na Salonie Samochodowym w Paryżu. Oto, co warto o nim wiedzieć.

Niewiele jest ważniejszych modeli dla BMW od serii 3. Dostępna na rynku od 1976 roku popularna Trójka znalazła ponad 15 milionów nabywców na całym świecie. W Paryżu poznaliśmy jej siódmą generację. Czym się wyróżnia?

Nowa seria 3 oznaczona jako G20 urosła w stosunku do poprzedniczki

BMW serii 3

Ma dokładnie 4709 mm długości i 1827 mm szerokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2851 mm. To oznacza, że jest o 76 mm większa i 16 mm szersza od „starej” Trójki. Rozstaw osi wzrósł o 41 mm. Niby niewiele, ale wprowadzone zmiany wraz z niżej położonym środkiem ciężkości, niższą wagą (do 55 kg w zależności od wersji) oraz równomiernym rozłożeniem mas (50:50) mają pozytywnie wpłynąć na stabilność auta w zakrętach.

Udało się także uzyskać lepszy współczynnik oporu powietrza

BMW serii 3

I to pomimo ostrzejszych kształtów i kanciastego przodu. Wynosi on teraz 0,23 Cx (wcześniej 0,26).

Wiele wersji silnikowych

BMW serii 3

Bazowa jednostka to 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 litrów o mocy 181 KM (model 320i). Mocniejszy wariant tej jednostki generuje 255 KM (model 330i). Jeśli chodzi o diesle, jest ich więcej: 2-litrowa i 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna w wariantach mocy 150 i 190 KM (ten ostatni także w wersji z napędem na 4 koła) oraz topowa 3-litrowa 6-cylindrowa jednostka o mocy 265 KM.

W niedługim czasie pojawi się również wersja M Performance oraz hybryda typu plug-in. Będzie zatem w czym wybierać.

BMW Inteligent Personal Assistant na pokładzie

BMW serii 3

BMW pozazdrościło Mercedesowi systemu „Hej, Mercedes” i zaimplementowało w nowej Trójce bardzo podobne rozwiązanie, czyli asystenta kierowcy, który umożliwia komunikację głosową z pojazdem oraz obsługę większości funkcji z zakresu info-rozrywki werbalnie. W odróżnieniu od systemu Mercedesa asystentowi BMW można nadać dowolne imię.

Smartfonem otworzysz i zamkniesz drzwi

BMW serii 3

To nie wszystko. Specjalna aplikacja na telefon umożliwi także uruchomienie silnika zdalnie.

Po raz pierwszy w tej klasie aut w opcji można zakreślić laserowe reflektory

Nowe BMW serii 3

Ich zasięg drogowy to aż 530 metrów. Seryjnie Trójka jest wyposażona w światła w pełni LED-owe.

W salonach od 9 marca 2019 roku

Na debiut BMW serii 3 nowej generacji na europejskim rynku przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku. Wtedy też poznamy jego cenę.

 

 

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze