6 rzeczy, które warto wiedzieć o nowym BMW serii 3 (G20)
Większe, lżejsze i znacznie przyjaźniejsze dla kierowcy w użytkowaniu. Takie jest nowe BMW serii 3 (G20), które zadebiutowało na Salonie Samochodowym w Paryżu. Oto, co warto o nim wiedzieć.
Niewiele jest ważniejszych modeli dla BMW od serii 3. Dostępna na rynku od 1976 roku popularna Trójka znalazła ponad 15 milionów nabywców na całym świecie. W Paryżu poznaliśmy jej siódmą generację. Czym się wyróżnia?
Nowa seria 3 oznaczona jako G20 urosła w stosunku do poprzedniczki
Ma dokładnie 4709 mm długości i 1827 mm szerokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2851 mm. To oznacza, że jest o 76 mm większa i 16 mm szersza od „starej” Trójki. Rozstaw osi wzrósł o 41 mm. Niby niewiele, ale wprowadzone zmiany wraz z niżej położonym środkiem ciężkości, niższą wagą (do 55 kg w zależności od wersji) oraz równomiernym rozłożeniem mas (50:50) mają pozytywnie wpłynąć na stabilność auta w zakrętach.
Udało się także uzyskać lepszy współczynnik oporu powietrza
I to pomimo ostrzejszych kształtów i kanciastego przodu. Wynosi on teraz 0,23 Cx (wcześniej 0,26).
Wiele wersji silnikowych
Bazowa jednostka to 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 litrów o mocy 181 KM (model 320i). Mocniejszy wariant tej jednostki generuje 255 KM (model 330i). Jeśli chodzi o diesle, jest ich więcej: 2-litrowa i 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna w wariantach mocy 150 i 190 KM (ten ostatni także w wersji z napędem na 4 koła) oraz topowa 3-litrowa 6-cylindrowa jednostka o mocy 265 KM.
W niedługim czasie pojawi się również wersja M Performance oraz hybryda typu plug-in. Będzie zatem w czym wybierać.
BMW Inteligent Personal Assistant na pokładzie
BMW pozazdrościło Mercedesowi systemu „Hej, Mercedes” i zaimplementowało w nowej Trójce bardzo podobne rozwiązanie, czyli asystenta kierowcy, który umożliwia komunikację głosową z pojazdem oraz obsługę większości funkcji z zakresu info-rozrywki werbalnie. W odróżnieniu od systemu Mercedesa asystentowi BMW można nadać dowolne imię.
Smartfonem otworzysz i zamkniesz drzwi
To nie wszystko. Specjalna aplikacja na telefon umożliwi także uruchomienie silnika zdalnie.
Po raz pierwszy w tej klasie aut w opcji można zakreślić laserowe reflektory
Ich zasięg drogowy to aż 530 metrów. Seryjnie Trójka jest wyposażona w światła w pełni LED-owe.
W salonach od 9 marca 2019 roku
Na debiut BMW serii 3 nowej generacji na europejskim rynku przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku. Wtedy też poznamy jego cenę.
Zdjęcia: motor1.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze