Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche 935 – tak wygląda współczesna interpretacja legendarnego Moby Dicka

Porsche 935 bazuje na modelu 911 GT2 RS od strony technicznej, a z zewnątrz nawiązuje do słynnego Moby Dicka.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Porsche 935

Debiut auta miał miejsce na imprezie Rennsport Reunion w USA, które skupia miłośników klasycznej motoryzacji oraz posiadaczy sportowych modeli Porsche.

„Ten spektakularny samochód jest urodzinowym prezentem od oddziału Porsche Motorsport dla fanów marki na całym świecie” – powiedział dr Frank-Steffen Walliser, wiceprezydent oddziału Porsche Motorsport

Skąd nazwa Moby Dick?

Tak ochrzczono oryginalne Porsche 935 z 1976 roku, które startowało w wyścigu Le Mans. Auto wyróżniało się białym lakierem nadwozia, długim opływowym dziobem i ogonem z potężnym spojlerem na końcu. To właśnie aerodynamiczne usprawnienia przyczyniły się do nadania mu przydomku „Moby Dick” – zaczerpniętego z książki Hermana Melville’a. Do tego pojazdu nawiązuje zaprezentowane podczas Rennsport Reunion Porsche 935.

Porsche 935

W kabinie współczesnej interpretacji Moby Dicka znajdziemy kierownicę z karbonu i cyfrowy zestaw wskaźników -taki sam jak w modelu 911 GT3 R. Kierowca siedzi w fotelu wyścigowym Recaro i jest przypięty 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

Jego osiągów możemy się tylko domyślać. Porsche ich nie ujawniło

Z pewnością jednak Porsche 935 jest bardzo szybkie. Za napęd odpowiada podwójnie doładowany 3,8-litrowy silnik o mocy 700 KM, która trafia na tylną oś. Z jednostką współpracuje 7-biegowa skrzynia PDK.

Dzięki lekkim materiałom, które zastosowano w nadwoziu auto waży 1380 kg, czyli o 150 kg mniej od GT2 RS. Lżejszy jest jedynie McLaren Senna (ok 1200 kg), którego można traktować jako potencjalnego rywala dla Porsche, porównując moc (800 KM i cenę (750 000 funtów).

Porsche 935 stylizowane na legendarnego Moby Dicka

Jak się domyślacie, Porsche 935 nie jest pojazdem, którego przeznaczeniem jest publiczna droga. Ma jeden standardowy fotel (ale istnieje możliwość dołożenia drugiego) i został zbudowany dla miłośników torowej jazdy.

Na wyposażeniu znalazła się klatka bezpieczeństwa, system gaśniczy, specjalnie zabezpieczony zbiornik paliwa oraz klimatyzacja. Jeśli chodzi o systemy wspierające kierowcę – mamy ESP, PSM (utrzymuje stabilność jazdy na granicy osiągów) i oczywiście ABS.

Produkcja będzie limitowana do 77 sztuk

Cena każdej z nich w Europie zaczynać się będzie od 700 000 euro (ok. 3 000 000 zł).

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze