Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Peugeot e-Legend – studium auta na miarę XXI wieku

Czasem z połączenia retro stylistyki z najnowszą technologią mogą powstać fajne rzeczy, czego dowodem jest projekt Peugeota. Nazywa się e-Legend i będzie go można podziwiać na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Oto, co warto o nim wiedzieć.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Skąd w ogóle wziął się pomysł na taki koncept?

koncepcyjny Peugeot e-Legend

Pod koniec lat 60. Peugeot połączył siły z Pininfariną i zbudował auto, które i dzisiaj budzi emocje – model 504 Coupe. Samochód wyróżniał się harmonijnymi proporcjami i nietypową linią nadwozia z długą maską oraz krótkim tyłem. Do tego pięknego Coupe sprzed lat nawiązał francuski producent futurystycznym konceptem e-Legend.

Peugeot e-Legend

Litera „e” w nazwie wskazuje, że mamy do czynienia z pojazdem elektrycznym. Układ składa się z dwóch silników o łącznej mocy 456 KM (340 kW) oraz momentu obrotowego na poziomie 800 Nm. Moc trafia na wszystkie cztery koła.

W kabinie seledynowy welur sąsiaduje z kilkoma cyfrowymi wyświetlaczami

Peugeot e-Legend

Największy z nich jest zakrzywiony i liczy sobie 49-cali. Dwa mniejsze umieszczone zostały w drzwiach, a dwa kolejne – w daszkach przeciwsłonecznych. W sumie wszystkich wyświetlaczy o różnych rozmiarach jest we wnętrzu konceptu aż szesnaście.

E-Legend jest pojazdem w pełni autonomicznym i może poruszać się bez udziału kierowcy. Po aktywowaniu trybu Soft kierownica chowa się w desce rozdzielczej i wnętrze wygląda tak:

Peugeot e-Legend

Przełączenie na tryb Legend oznacza powrót do pierwotnych ustawień i możliwość samodzielnego prowadzenia auta.

e-Legend

Osiągi w tego typu koncepcie są mniej istotne

Przyspieszenie do setki w 4 sekundy to jednak niezły czas. Prędkość maksymalna według Francuzów wynosi 220 km/h.

e-Legend

Peugeot postawił na pakiet baterii o pojemności 100kWh, umożliwiających w teorii pokonanie ok. 600 km (w cyklu WLTP). Ich naładowanie do poziomu 500 kilometrów zasięgu dzięki szybkiej ładowarce zajmuje tylko 25 minut.

e-Legend

Peugeot nie planuje zbudować drogowego odpowiednika e-Legend. Prawdopodobnym powodem jest zwyczajna kalkulacja finansowa i analiza rynku. Segment coupe w Europie nie cieszy się szczególną popularnością. Wiadomo, jakie auta sprzedają się na pniu. A szkoda. Peugeot e-Legend byłby świeżym powiewem oryginalności na drodze pełnej SUV-ów i crossoverów.

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze