Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Ferrari Monza SP1 i SP2 debiutują w Maranello. Cechy charakterystyczne: brak przedniej szyby i ponad 800 KM

Ferrari wraca do korzeni. Włoska marka zaprezentowała dwa modele inspirowane legendarnymi wyścigowymi Ferrari z przeszłości. Wyglądają oszałamiająco.


Targi motoryzacyjne ProfiAuto Show 2019


Monza SP1 i Monza SP2 reprezentują nową linię kolekcjonerską o nazwie „Icona”

Ferrari Monza SP1 i SP2 - nowoczesne speedstery

Obydwa pojazdy stanowią ukłon w stronę klasycznych Ferrari, które zwyciężały w takich imprezach, jak Mille Miglia, Targa Florio, czy 24h Le Mans w latach 40 i 50. XX wieku. Mowa tu przede wszystkim o modelu 166 MM Barchetta z 1948 roku, ale także o speedsterach: 750 Monza i 860 Monza.

Ferrari Monza SP1 jest bardziej bezkompromisowe – ma tylko jedno miejsce

Monza SP1

I oferuje unikalne doświadczenia za kierownicą. W Monzie SP2 można podróżować we dwoje.

Monza SP2

Nadwozie pojazdów wykonane zostało z włókna węglowego i jest całkowicie unikalne dla każdego z modeli. Brak dachu i przedniej szyby pozwolił na bardziej śmiałe proporcje. Był też pewnym wyzwaniem dla konstruktorów, którzy musieli poradzić sobie z aerodynamicznością i przepływem powietrza. Ferrari opracowało i opatentowało tzw. „wirtualną szybę” (Virtual Wind Shield), czyli specjalne wybrzuszenie przed deską rozdzielczą, odprowadzające powietrze nad głowami kierowcy i pasażera.

Dawcą silnika zostało Ferrari 812 Superfast

To oznacza, że pod maski tylnonapędowych speedsterów trafiło najmocniejsze wolnossące V12, jaką wyprodukowało Ferrari. Silnik ma 6,5 l pojemności i generuje aż 810 KM (inżynierom udało się wycisnąć z niego kilka koni więcej niż w 812 Superfast) oraz 719 Nm. Przekłada się to na osiągi – sprint do setki zajmuje jedynie 2,9 s (i 7,9 s do 200 km/h), a prędkość maksymalna podobno przekracza 300 km/h.

Monza SP1

W Ferrari twierdzą, że to samochody drogowe, w przeciwieństwie do wielu innych modeli Ferrari, które dedykowane są wyłącznie na tor.

Monza SP1

Możliwość ich zakupu otrzymają najwierniejsi klienci Ferrari

Muszą tylko wyłożyć na stół 3 miliony funtów. To ogromna suma, ale jestem pewien, że chętnych nie zabraknie. Także wśród kolekcjonerów. Astronomiczne sumy uzyskiwane przez klasyczne Ferrari na aukcjach na całym świecie są dowodem na to, że warto inwestować w limitowane i rzadkie modele z Maranello. Monza SP1 i SP2 powstaną łącznie w 500 egzemplarzach.

 

Źródło: Ferrari


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Targi motoryzacyjne w 2019 roku, na których nie może Cię zabraknąć! >>

Komentarze