Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Mercedes EQC – pierwszy elektryczny SUV z gwiazdą

Do tej pory świat elektrycznych pojazdów Mercedesa był ograniczony do niezwykle rzadkiego modelu SLS AMG ELectric Drive i niszowej klasy B Electric Drive. To się zmieni za sprawą nowej elektrycznej submarki EQ i pierwszego SUV-a na prąd. Oto Mercedes EQC.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Jeszcze kilka lat temu nie było czegoś takiego jak: nisza z elektrycznymi SUV-ami

Dzisiaj już jest. Do Tesli Modelu X, która zadebiutowała w 2015 roku, dołączył kilka miesięcy temu Jaguar I-Pace. Za kilka chwil swoją premierę będzie miało Audi e-tron (17 wrzesień), a trochę dużej trzeba będzie poczekać na BMW iX3 oraz Mercedesa EQC (2019 rok). Jeśli chodzi o SUV-a Mercedesa, to znamy już jego wygląd i specyfikację techniczną.

Mocny „zawodnik” w walce o zainteresowanie klientów

Mercedes EQC

Mercedes nie chce zrazić do siebie tradycjonalistów i postawił na dość stonowany wygląd swojego pierwszego elektrycznego SUV-a. EQC wyróżnia się charakterystycznym grillem, połączonymi ze sobą szerokim pasem światłami oraz niebieskimi paskami wewnątrz reflektorów. Z tyłu nie sposób przeoczyć wąskich świateł, które podobnie jak z przodu spaja świetlna listwa.

Mercedes EQC

We wnętrzu kolorowe ekrany

Mercedes EQC

W kabinie w oczy rzucają się ekrany dotykowe systemu MBUX na desce rozdzielczej oraz różowo-żółte kratki otworów wentylacyjnych. Unikalnym wyróżnikiem wnętrza jest specjalne oświetlenie i fotele stworzone z materiałów pochodzących z recyklingu. W ramach kilku dostępnych pakietów nabywca auta będzie mógł jednak zamówić prawdziwą skórę na siedzenie. A także nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, akcenty drewniane i elementy wykończenia z włókna węglowego.

Podczas gdy większość SUV-ów i crossoverów posiada relingi dachowe, w Mercedesie EQC celowo je pominięto, aby poprawić aerodynamikę. Koła także zoptymalizowano pod kątem przepływu powietrza.

2 silniki: po jednym na każdą oś

Mercedes EQC

Mercedes EQC napędzany jest dwoma jednostkami elektrycznymi umieszczonymi przy obu osiach. Motor z przodu odpowiada za wydajność, tylny aktywuje się, gdy potrzeba więcej mocy. W sumie kierowca ma do dyspozycji 300 kW, czyli ok. 408 KM, co w połączeniu z momentem obrotowym 765 Nm zapewnia start do setki w czasie 5,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Zasięg w cyklu NEDC to 450 kilometrów

Elektryczny Mercedes EQC

Realnie będzie pewnie ok. 350 kilometrów, co i tak nie byłoby złym wynikiem na ważące 2,5 tony auto. Akumulator o pojemności 80 kWh (o 10 kWh więcej niż w wersji koncepcyjnej) można naładować do poziomu 80% w 40 minut, ale pod warunkiem korzystania z ładowarki CCS Combo o mocy 110 kW. Opcjonalnie pozostaje ładowanie z domowego gniazdka standardową ładowarką 7,4 kW, co zajmie ponad 10 godzin.

Produkcja EQC odbywać się będzie w zakładach w Bremen oraz w fabryce w Pekinie. Auto na rynku pojawi się w 2019 roku, a jego cenę wstępnie określa się na 55 000 funtów.

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze