Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

5 konceptów, które wyglądają gorzej od wersji produkcyjnych

Ogólnie rzecz biorąc samochody koncepcyjne są wspaniałe i piękne, w przeciwieństwie do wersji produkcyjnych, które z reguły już takie wspaniałe i piękne nie są. 5 poniższych przykładów jednak temu przeczy.


Targi motoryzacyjne ProfiAuto Show 2019

  

Bugatti Chiron

Pierwszy koncept Bugatti Chiron – EB 18/3 Chiron został pokazany zaledwie kilkanaście miesięcy po zakupie francusko-włoskiej marki przez Volkswagena – w 1999 roku. Pojazd bazował na podwoziu Diablo VT i posiadał wolnossącą jednostkę o osiemnastu cylindrach!, która generował 555 KM (moc trafiała na wszystkie koła).

Chiron EB 18/3

Wersja produkcyjna z 2016 roku jest znacznie mocniejsza, poza tym stylistycznie wyprzedza EB 18/3 o lata świetlne.

Chevrolet Corvette Stingray C7

Koncept Corvette Stingray powstał przede wszystkim z myślą o wystąpieniu w filmie Transformers: Zemsta upadłych. Być może dlatego styliści tak mocno napompowali jego nadkola, by przykuwały wzrok.

Stingray koncept

Produkcyjna wersja, która zadebiutowała w 2013 roku, jest jedną z najpiękniejszych Corvette, jakie powstały.

Corvette C7

Dacia Duster

Duster koncept

Koncept Dustera z 2009 roku jest wystylizowanym odpowiednikiem Radosława Majdana, który na grzyby chodzi w białych kaloszach i eleganckiej kamizelce. Nie umiem go sobie wyobrazić na leśnej ścieżce. Na szczęście w przypadku wersji produkcyjnej styliści zeszli z obłoków na ziemię.

Duster

Lamborghini Urus

W 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Pekinie Lamborghini zaprezentowało koncept SUV-a o nazwie Urus. Wersja produkcyjna miała debiut 5 lat później. Z pewnej odległości obydwa pojazdy są bardzo do siebie podobne, ale jeśli przyjrzymy się dokładnie, to zauważymy różnice. Z jednej strony to kwestia różnych platform, na których powstały obydwa auta. Z drugiej – zwyczajna ewolucja projektu.

Lamborghini Urus w wersji koncepcyjnej

Zastosowane poprawki i zmiany wpłynęły korzystnie na prezencję SUV-a z Sant’Agata Bolognese. Ma zdecydowanie lepsze proporcje i prezentuje się atletycznie z szerokim przednim pasem i ostrymi krawędziami. Nie tylko jest najszybszym SUV-em na świecie – jak twierdzą Włosi, ale i na takiego wygląda.

Lamborghini Urus

Mustang Mach III

Mach III był właściwie jeżdżącym prototypem. Powstał w 1993 roku jako ostatni z serii prototypów poprzedzających nową IV generację Mustanga. Amerykanie zdecydowali się na bardzo nietypową obłą stylistykę auta, które otrzymało jajowate reflektory i bardzo niską szybę.

Mach III

Produkcyjnej wersji również wiele brakowało do klasycznego Mustanga, ale i tak wypadł lepiej w porównaniu z prototypem Mach III.

Mustang

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Targi motoryzacyjne w 2019 roku, na których nie może Cię zabraknąć! >>

Komentarze