Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Audi PB 18 e-tron – nietuzinkowy hot hatch na prąd

Ekstremalnie sportowy, w pełni elektryczny i z bagażnikiem o pojemności 470 litrów. Taki jest koncept Audi PB 18 e-tron, który miał swoją premierę podczas motoryzacyjnej imprezy w Pebble Beach.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Autonomiczne systemy jazdy? W żadnym wypadku

Audi PB18 e-tron

Audi PB18 e-tron jest określane przez projektantów terminem „Level Zero”, który odnosi się do znanych powszechnie poziomów autonomicznej jazdy. Na pokładzie konceptu nie ma bowiem żadnych systemów wspierających kierowcę podczas jazdy. Ma on pełną kontrolę nad autem i zdany jest wyłącznie na swoje umiejętności. Liczy się czysta radość z prowadzenia.

Elektryczny napęd

Audi PB18 e-tron

PB18 wykorzystuje 3 silniki elektryczne – jeden napędzający przednią oś, który generuje 150 kW oraz dwie jednostki umieszczone przy tylnych kołach – 350 kW. Łączna moc układu to 500 kW czyli ok. 680 KM (i 830 Nm). Istnieje jednak możliwość chwilowego zwiększenia mocy w trybie boost do 570 kW, czyli do 775 KM. Taka wydajność gwarantuje niezłe osiągi i według producenta Audi – PB 18 e-tron przyspiesza do setki w zaledwie 2 sekundy.

Zasięg wynosi 500 km cyklu WLTP

Audi PB18 - elektryczny koncept

Akumulator ze stałym elektrolitem o wartości 95 kWh zapewnia ok. 500 kilometrów jazdy. Można go ładować specjalna ładowarką z napięciem 800 Volt – identyczną przewidziano do ładowania Porsche Taycan. Zajmuje to tylko 15 minut. Inną opcją jest ładowanie indukcyjne (system Audi Wireless Charging).

Najciekawsze jest wnętrze – maksymalnie zorientowane na kierowcę

Monokok, w tym siedzenie kierowcy i elementy sterujące można przesuwać i ustawiać w pozycji tradycyjnej – jeśli planujemy mieć pasażera na pokładzie (można zamontować dodatkowy fotel) lub centralnie – gdy samotnie wybieramy się na tor. Jest to możliwe ponieważ nie ma mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą, a układem kierowniczym, wszystko odbywa się dzięki zastosowaniu połączenia by wire i sterowaniu przez komputer.

„Chcemy zaoferować kierowcy doświadczenie, które dostępne jest tylko w autach wyścigowych, takich jak Audi R18. Właśnie dlatego opracowaliśmy wnętrze zorganizowane wokół idealnej pozycji dla kierowcy” – powiedział Gael Buzyn, szef designu Audi w Kalifornii

Niestety, to tylko koncept. Pierwsze elektryczne Audi, które pojawi się w gamie modelowej niemieckiej marki, to SUV E-Tron. Jego debiut już we wrześniu.

 

Zdjęcia: jalopnik.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze