Divo kontra Chiron
Bugatti Divo, które zadebiutowało podczas Monterey Car Week w Kalifornii, nie uniknie porównań ze słynnym Chironem. Różnic jest wiele.
Nowa karoseria podporządkowana aerodynamice
„Divo cechuje się znacznie wyższą wydajnością pod względem przyspieszenia i zwinności w zakrętach. Jest wręcz stworzone do pokonywania łuków” – powiedział prezydent Bugatti, Stephan Winkelmann
To zasługa aerodynamicznej konstrukcji auta. Divo ma większe wloty powietrza z przodu i specjalne wloty typu NACA na dachu, które odprowadzają powietrze aż do tylnego skrzydła. Aktywny spojler jest aż o 23% większy niż w Chironie.
Dzięki zastosowanym modyfikacjom wartość docisku wzrosła o 90 kg i wynosi 456 kg
Wprowadzone zmiany wpłynęły również pozytywnie na chłodzenie układu hamulcowego i potężnego silnika.
Silnik ten sam co w Chironie
8-litrowa jednostka W16 z czterema turbosprężarkami wytwarza 1500 KM i gwarantuje przeciążenie boczne 1,6 g – w Chironie wynosi ono 1,5 g. Różnica jest niewielka, ale ma przełożenie na pokonywanie zakrętów na torze. Divo jest o 8 s szybsze na torze Nardo od starszego brata.
Sztywniejsze nadwozie i niższa masa
Inżynierowie usztywnili nadwozie auta i wprowadzili kilka poprawek w układzie zawieszenia, przeprojektowali układ kierowniczy oraz zmienili kąt pochylenia kół względem podłoża.
Zmiany w stylistyce objęły nowe reflektory, większy dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego i aerodynamiczne listwy progowe.
Producent zaprojektował też lekkie obręcze (gumy Michelin), a w kabinie zrezygnował z części schowków i postawił na lżejszy system audio. W efekcie tych zabiegów udało się zbić masę Divo względem Chirona o 35 kg.
Maksymalna prędkość – 380 km/h
To wolniej od Chirona, który może rozpędzić się do 420 km/h. Divo przewyższa jednak Chirona w sprincie do 96 km/h. Ta operacja trwa zaledwie 2,4 s. Chiron jest wolniejszy o 0,1 s.
Kosztuje 5 000 000 euro
Z taką ceną (netto) Bugatti Divo jest jednym z najdroższych pojazdów dostępnych aktualnie na rynku. Chiron w momencie swojego debiutu kosztował dwukrotnie mniej. Veyron Super Sport był jeszcze tańszy – cena wynosiła ok. 1 500 000 euro (już z podatkiem). Tak horrendalnie wysoką cenę oprócz wydajności usprawiedliwia po części mocno limitowana produkcja.
Divo powstanie w 40 egzemplarzach
I wszystkie zostały już wyprzedane. Uprzywilejowani w zakupie superauta byli właściciele Chirona. Wszyscy ci, którzy obeszli się teraz smakiem, muszą poczekać aż pierwsze sztuki Divo wypłynął na rynku wtórnym. Jeśli to nastąpi, z pewnością cena będzie dużo wyższa niż 5 milionów.
Zdjęcia: carscoops.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze