Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Divo kontra Chiron

Bugatti Divo, które zadebiutowało podczas Monterey Car Week w Kalifornii, nie uniknie porównań ze słynnym Chironem. Różnic jest wiele.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Nowa karoseria podporządkowana aerodynamice

Divo

„Divo cechuje się znacznie wyższą wydajnością pod względem przyspieszenia i zwinności w zakrętach. Jest wręcz stworzone do pokonywania łuków” – powiedział prezydent Bugatti, Stephan Winkelmann

To zasługa aerodynamicznej konstrukcji auta. Divo ma większe wloty powietrza z przodu i specjalne wloty typu NACA na dachu, które odprowadzają powietrze aż do tylnego skrzydła. Aktywny spojler jest aż o 23% większy niż w Chironie.

Dzięki zastosowanym modyfikacjom wartość docisku wzrosła o 90 kg i wynosi 456 kg

Divo

Wprowadzone zmiany wpłynęły również pozytywnie na chłodzenie układu hamulcowego i potężnego silnika.

Silnik ten sam co w Chironie

8-litrowa jednostka W16 z czterema turbosprężarkami wytwarza 1500 KM i gwarantuje przeciążenie boczne 1,6 g – w Chironie wynosi ono 1,5 g. Różnica jest niewielka, ale ma przełożenie na pokonywanie zakrętów na torze. Divo jest o 8 s szybsze na torze Nardo od starszego brata.

Sztywniejsze nadwozie i niższa masa

Inżynierowie usztywnili nadwozie auta i wprowadzili kilka poprawek w układzie zawieszenia, przeprojektowali układ kierowniczy oraz zmienili kąt pochylenia kół względem podłoża.

Divo

Zmiany w stylistyce objęły nowe reflektory, większy dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego i aerodynamiczne listwy progowe.

Divo

Producent zaprojektował też lekkie obręcze (gumy Michelin), a w kabinie zrezygnował z części schowków i postawił na lżejszy system audio. W efekcie tych zabiegów udało się zbić masę Divo względem Chirona o 35 kg.

Bugatti Divo

Maksymalna prędkość – 380 km/h

To wolniej od Chirona, który może rozpędzić się do 420 km/h. Divo przewyższa jednak Chirona w sprincie do 96 km/h. Ta operacja trwa zaledwie 2,4 s. Chiron jest wolniejszy o 0,1 s.

Kosztuje 5 000 000 euro

Divo

Z taką ceną (netto) Bugatti Divo jest jednym z najdroższych pojazdów dostępnych aktualnie na rynku. Chiron w momencie swojego debiutu kosztował dwukrotnie mniej. Veyron Super Sport był jeszcze tańszy – cena wynosiła ok. 1 500 000 euro (już z podatkiem). Tak horrendalnie wysoką cenę oprócz wydajności usprawiedliwia po części mocno limitowana produkcja.

Divo powstanie w 40 egzemplarzach

I wszystkie zostały już wyprzedane. Uprzywilejowani w zakupie superauta byli właściciele Chirona. Wszyscy ci, którzy obeszli się teraz smakiem, muszą poczekać aż pierwsze sztuki Divo wypłynął na rynku wtórnym. Jeśli to nastąpi, z pewnością cena będzie dużo wyższa niż 5 milionów.

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze