Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Microlino, czyli mikrosamochód do miasta

Czy mikrosamochody mają sens? Pewna włosko-szwajcarska firma uważa, że tak. Najlepszym dowodem na to ma być rosnąca lawinowo z każdym tygodniem liczba zamówień na ich dwuosobowy pojazd o nazwie Microlino.

Za inspirację posłużyło BMW Isetta

BMW Isetta powstawała w latach 1955 – 1962 i cieszyła się dużą popularnością. W sumie na włoskiej licencji BMW zbudowało ponad 150 000 egzemplarzy. Mikrosamochód posiadał 1-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,3 l, który generował ok. 13 KM i pozwalał na rozpędzenie się do 85 km/h.

Microlino napędzany jest jednostką elektryczną o mocy 20 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 110 NM. Elektryk może jechać z prędkością 90 km/h, co jest aż nadto wystarczające w warunkach miejskich.

Microlino

Projekt auta opracowała firma Micro Mobility ze Szwajcarii, prowadzona przez dwóch braci – Olivera i Merlina oraz ich ojca Wima Oubotera. Pierwszy koncept zadebiutował w Genewie 2 lata temu. Wersja produkcyjna powstanie jednak przy współpracy z włoską firmą Tazzari, która posiada 50% udziałów w projekcie.

„Pojazd oszczędzający przestrzeń” – tak o Microlino mówi jego twórca, Wim Ouboter

Te słowa mają pokrycie w rzeczywistości. Auto mierzy zaledwie 2,4 m długości i zmieści się w najwęższej szparze. Dużym atutem są oczywiście otwierane od przodu drzwi, dzięki czemu można parkować poprzecznie.

Microlino - mikropojazd ze Szwajcarii

Wyposażenie wnętrza ograniczono do minimum

Microlino

Celem było uzyskanie jak najniższej ceny bazowej. Ustalono ją na poziomie 12 000 euro. W lipcu mały elektryk przeszedł pomyślnie testy homologacyjne, co oznacza, że można nim legalnie poruszać się po drogach całej Europy.

Dwie wersje akumulatorów i 8 wariantów kolorystycznych

Microlino

Elektryk dostępny będzie w 8 wariantach kolorystycznych. Do wyboru z akumulatorem o pojemności 8 kWh lub 14,4 kWh. Ten pierwszy zapewnia 125 kilometrów jazdy na jednym ładowaniu, w przypadku drugiego zasięg wynosi ok. 200 kilometrów.

A propos ładowania. Z tradycyjnego gniazdka naładowanie baterii zajmuje 4 godziny. Złącze Type 2 skraca ten czas do jednej godziny.

Microlino

Pomimo niewielkich rozmiarów Microlino ma bagażnik, który pomieści małą torbę z zakupami. Albo zgrzewkę napojów gazowanych.

Zainteresowanie przewyższa możliwości produkcyjne

Pierwsze 100 elektryków zostanie zbudowanych jeszcze w tym roku. W 2019 roku fabrykę opuści już 1500 – 2000 egzemplarzy. Docelowo z taśmy ma zjeżdżać 5000 pojazdów rocznie. To ważna wiadomość dla wszystkich zainteresowanych zakupem Microlino, bo w tej chwili firma otrzymała już ponad 7200 zamówień. By cieszyć się z posiadania własnego egzemplarza, wielu nabywców będzie musiało uzbroić się w cierpliwość.

 

Zdjęcia: micro-mobility.com, carscoops.com

Komentarze