Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Rekordowy Type R na torze Hungaroring

Honda nie pozwala nam zapomnieć o tym, jak szybki jest Civic Type R. Przednionapędowy hot-hatch ustanowił rekord przejazdu na węgierskim Hungaroringu w ramach wyzwania Type R Challenge 2018.

Honda Type R z rekordem okrazenia na Hungaroringu

Za kółkiem auta usiadł Jenson Button, były kierowca Formuły 1, który aktualnie jeździ w serii Super GT. Brytyjski kierowca wyścigowy pokonał techniczny tor Hungaroring GP o długości 4,38 km w czasie 2 minut i 10,19 s. Poprzedni rekord z 2016 roku wynosił 2 minuty i 10,85 s.

„Przyjechaliśmy na tor Hungaroring, gdzie w 2006 roku wygrałem mój pierwszy wyścig F1, aby ustanowić nowy rekord okrążenia przednionapędową Hondą Type R. Udało się i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy” – powiedział Button po osiągniętym sukcesie.

Zarówno w 2016 roku, jak i teraz na Hungaroringu wykorzystano seryjne auto z drogowymi oponami, a samą jazdę Honda potraktowała jako test systemu adaptacyjnych amortyzatorów. Button zachwalał manualną skrzynię biegów oraz wyważenie pojazdu. Wyraził również zaskoczenie tym, jak późno można nim hamować, wchodząc w zakręt.

Type R Challenge 2018 – o co w tym chodzi?

W 2017 roku Honda Type R ustanowiła rekordowe okrążenie na torze Nurburgring. Japoński hot-hatch pokonał słynną pętlę w czasie 7 minut i 43,8 s i został uznany najszybszym seryjnym pojazdem z przednim napędem. Na bazie tego sukcesu zrodził się pomysł, by sprawdzić auto na innych znanych torach w Europie. Tak powstał Type R Challenge.

W sumie Honda Type R ustanowiła rekordowe czasy na następujących torach: Magny-Cours we Francji (2 minuty i 1,51 s), Spa-Francorchamps w Belgii (2 minuty 53,72 s), Estoril w Portugalii (2 minuty i 01,84 s), Silverstone w Wielkiej Brytanii (2 minuty i 31,32 s). Zwieńczeniem projektu był występ na Węgrzech.

Ile trzeba zapłacić za Hondę Type R?

Type R z rekordem na torze Hungaroring

Cena zaczyna się od 150 000 zł. W tej kwocie otrzymujemy narowistego hot-hatcha o oryginalnej stylistyce i ze znakomitym układem kierowniczym. Jego 2-litrowy silnik VTEC Turbo generuje 320 KM (przy 6500 obr./min) i 400 Nm momentu obrotowego (2500-4500 obr./min), zapewniając świetne osiągi: 5,7 s do setki i prędkość maksymalną sięgającą 272 km/h.

Komentarze