Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Dacia wyklucza zbudowanie większego SUV-a od Dustera

Z roku na rok popularność SUV-ów na świecie rośnie. Zdecydowana większość producentów ma w swojej ofercie kilka modeli z tego segmentu, które różnią się między sobą wielkością, wyposażeniem i ceną. Niezwykle lubiana w Europie Dacia może pochwalić się tylko Dusterem i w najbliższym czasie nie zanosi się, by powstał model gabarytowo większy i wyżej od niego pozycjonowany.

Duster ciągle na szczycie popularności

Duster trafił na rynek w 2010 roku. Auto szybko zdobyło sympatię wśród kierowców i aktualnie sprzedawane jest w ponad 100 krajach na całym świecie. Jego atutem jest świetny stosunek jakości do ceny (39 900 zł w odmianie Access), prostota i funkcjonalność. O ogromnej popularności rumuńskiego SUV-a świadczy fakt, iż z fabryk wyjechało już ponad 1 100 000 egzemplarzy.

W zeszłym roku SUV Dacii otrzymał nowe jednostki Blue dCi oraz przeszedł kilka poprawek wizualnych. Umocniło to tylko jego pozycję na rynku, także w Polsce. Od początku roku do końca lipca w kraju nad Wisłą zarejestrowano łącznie 5694 egzemplarzy tego SUV-a (według Samar), a lepszym wynikiem w tym segmencie wykazać się może jedynie kompaktowy Nissan Qashqai (5726).

Dlaczego zatem Dacia nie pójdzie za ciosem i nie powiększy oferty o większego SUV-a?

Duster

Z punktu widzenia chłonności rynku na auta z gatunku Sport Utility Vehicle wydaje się to logiczne. Szefowa Dacii w Wielkiej Brytanii, Louise O’Sullivan, w wywiadzie dla Autocar, wykluczyła jednak taką możliwość.

SUV, który górowałby na Dusterem, z automatu musiałby mieć odpowiednio wyższą ceną, a to z kolei jest sprzeczne z filozofią marki. Dacia od zawsze była kojarzona z preferencyjną ceną na tle innych marek i chce taką pozostać. Ma to sens. Zarządzający firmą obawiają się, że droższy i wyżej pozycjonowany model SUV-a mógłby tylko skłonić potencjalnych klientów do zwrócenie się do konkurencji. W tym kontekście plany budowy modelu Grand Duster – z większym rozstawem osi i 7-miejscową kabiną stają się mniej prawdopodobne.

 

Źródło: Autocar

Komentarze