Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Audi RS6 Avant oczami tunerów

Audi RS6 Avant niewiele ma wspólnego z nudnym rodzinnym kombi. To piekielnie szybka maszyna, która dzięki swojej wydajności i osiągom może konkurować ze sportowymi autami. Nic dziwnego, że szczególnie lubią ją tunerzy. Wybrałem 5 projektów, wobec których trudno byłoby przejść obojętnie.

Audi RS6 Avant by Race!

RS6 Avant

RS6 Avant może kojarzyć się z wojną, czego dowodem jest militarystyczna wizja auta zaprezentowana przez firmę Race! z RPA. Nadwozie pokryto maskującym matowym zielonym, a nadkola mocno poszerzono. Bojowe felgi dostarczył ADV.1. Audi otrzymało również bagażnik dachowy z listwą oświetleniową LED, kanistrem na benzynę, kołem zapasowym i śpiworem.

W silnik nie ingerowano. Pojazd w wersji performance uzbrojony jest w jednostkę V8 biturbo o mocy 605 KM. Pozwala to na przyspieszenie do setki w 3,7 s i jazdę z maksymalną prędkością 305 km/h (bez elektronicznego kagańca).

Audi RS6+Performance ABT Sportsline

RS6 Avant

To jednorazowy projekt o nazwie Phoenix zrealizowany pod nadzorem Jona Olssona. Szwedzki narciarz lubi szybie auta i ma dużą słabość do Audi. Jeździł kiedyś 1000-konnym RS6 DTM, ale mu je skradziono. ABT zbudowało dla niego wyjątkowe RS6 o mocy 735 KM.

Zewnętrzne modyfikacje objęły poszerzony body kit oraz dodatki z włókna węglowego, boczne listwy, nadkola, lusterka, spojler, a także przyciemniane szyby i dwukolorowe malowanie. Wyszło całkiem oryginalnie.

Audi RS6 Avant z pakietem Prior Design

RS6 Avant

Specjaliści z Priori Design zaprojektowali dla RS6 Avant specjalny pakiet stylistyczny, na który złożyły się nowy zderzak, szersze nadkola, tylny spojler, nakładki na progi, dyfuzor i końcówki wydechu. Auto dodatkowo zostało obniżone i wyposażone w 21-calowe felgi Vossen VPS-310. Na tym jednak nie poprzestano. 4-litrową jednostkę V8, która nominalnie generuje 605 KM, wzmocniono do 680 KM (moment wzrósł z 750 do 830 Nm).

Audi RS6 Klasen-Motorsport

RS6 Avant

To jedno z najszybszych RS6 Avant na świecie i jedno z niewielu kombi, którym można upokorzyć Lamborghini na drodze. Klasen Motors zrezygnował z wizualnych usprawnień. Skupił się na mocy, a punktem wyjścia był montaż pojedynczej turbosprężarki Garret GTX4202R i większego intercoolera, a także zainstalowanie sportowego układu wydechowego. Po modyfikacji jednostka RS6 generuje ponad 900 KM, w efekcie pierwszą setkę połyka w 2,8 s. Prędkość maksymalna? Podobno sięga 370 km/h.

Audi RS6 Schmidt Revolution

RS6 Avant

Znany producent aluminiowych felg wziął na warsztat RS6 Avant i okleił jego nadwozie w stylu Urban Soldier. Największe wrażenie robią jednak 14-szprychowe obręcze w rozmiarze 21 cali. Zmianom wizualnym towarzyszyła ingerencja w elektronikę. Po modyfikacji silnika i wraz z nowym układem wydechowym ze stali nierdzewnej kierowca ma pod butem aż 695 koni i na autostradzie może rozpędzić się do 330 km/h.

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze