Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche Taycan coraz bliżej. Można już dokonywać rezerwacji

Porsche Taycan jest pierwszym całkowicie elektrycznym modelem w gamie niemieckiej marki. Mimo że wersja produkcyjna jeszcze nie została oficjalnie ujawniona, klienci mogą już składać zamówienia na auto. W Polsce rezerwację tzw. pierwszeństwa zamówienia wyceniono na 10 000 zł.

Taycan

Nazwę Taycan zaczerpnięto z języka tureckiego. W wolnym tłumaczeniu oznacza młodego skocznego konia. Auto w wersji koncepcyjnej jeszcze pod nazwą Mission E zadebiutowało w 2015 roku we Frankfurcie. Im bliżej wariantu produkcyjnego, tym więcej informacji na jego temat trafia do „internetów”.

Zasięg na poziomie 500 kilometrów na jednym ładowaniu

Porsche Taycan

Porsche Taycan będzie napędzane dwoma silnikami o łącznej mocy 600 KM. Za bazę posłuży nowa platforma J1. Przyspieszenie elektryka ma wynieść imponujące 3,5 s do setki. Wersja produkcyjna zostanie wyposażona w ultraszybka ładowarkę o napięciu 800 Volt, dzięki której naładowanie umieszczonych w podłodze akumulatorów do poziomu 80% zajmie zaledwie 15 minut. W późniejszym czasie producent przewiduje również układ ładowania indukcyjnego.

Testy na Nurburgringu

Taycan zadebiutuje w 2019 roku, a na drogi wyjedzie rok później. Aktualnie samochód przechodzi serię testów w różnych miejscach na świecie. Tradycyjnie nie mogło go zabraknąć na torze Nurburgring (zwróćcie uwagę na fałszywe końcówki wydechu).

Taycan kontra Tesla

Porsche Taycan

Oczekiwania co do elektrycznego sedana były duże od samego początku. Ogólny trend na świecie oraz świetne przyjęcie konceptu Mission E przez fanów tylko utwierdziło szefostwo Porsche, że elektryfikacja to właściwy kierunek, którym należy podążać. Punktem odniesienia dla Niemców jest oczywiście Tesla. Przyznaje o tym wprost dyrektor generalny Porsche, Alexander Pollich. Porsche ma jednak podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej, szczególnie jeśli chodzi o infrastrukturę.

Niemcy celują w sieć szybkich stacji ładowania

Porsche

Porsche wraz z takimi markami, jak BMW, Daimler, Ford i Volkswagen planuje rozbudowę sieci bardzo szybkich ładowarek do pojazdów elektrycznych. Czołowi producenci zobowiązali się do zainstalowania 400 stacji w całej Europie (rozlokowane przy głównych trasach) do 2020 roku. Sieć ma działać na podobnej zasadzie jak Supercharger Tesli, a każda stacja ładowania ma cechować się mocą do 350 kW.

Cena startowa – ok. 85 000 dolarów (ok. 315 000 zł)

Taycan będzie pozycjonowany między Panamerą a Porsche 911. Jego bazowa cena ma być zbliżona do ceny zwykłej Panamery. W kuluarach mówi się o kwocie rzędu 85 000 dolarów. Przewidywanym miejscem debiutu pierwszego elektrycznego sedana ze znaczkiem Porsche jest czerwony dywan na przyszłorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie.

 

*Zdjęcia auta w wersji przedprodukcyjnej pochodzą z serwisu motor1.com

Komentarze