Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche 911 DLS od Singera – piękno absolutne

Nowy Singer to zawsze święto motoryzacji. W przededniu imprezy Goodwood Festival of Speed artyści z Kalifornii zaprezentowali kolejne niezwykłe Porsche 911 generacji 964 w nowoczesnej formie i z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi na pokładzie.

Porsche Singer

Scott Blattner jest stałym klientem firmy i wielkim entuzjastą marki Porsche. W zeszłym roku Singer przebudował dla niego 27-letni egzemplarz 964, nadwozie wykańczając pięknym zielonym lakierem Absinthe Green. Teraz będzie mógł postawić obok niego równie wyjątkowego Singera w kolorze białym.

500 koni mechanicznych z silnika chłodzonego powietrzem

Porsche by Singer

To już pewnego rodzaju tradycja, że przy projektach Singera uczestniczą najlepsi specjaliści w swoich branżach. Przy silniku pracowali inżynierowie z Williams Advanced Engineering, a konsultantem technicznym był Hans Mezger. Pojemność jednostki V6 została zwiększona z 3,6 l do 4 l. Zastosowano m.in. tytanowe korbowody i zawory oraz przepustnicę z aluminium rodem z Formuły 1. Poprawiono smarowanie i chłodzenie.

Porsche 911 DLS Singer

W rezultacie wolnossący boxer Porsche w specyfikacji DLS (od Dynamics and Lightweighting Study) generuje 500 KM i kręci się do 9000 obr./min. Za przeniesienie tak wielkiej mocy na koła odpowiada 6-stopniowa manualna przekładnia Hewlanda w magnezowej obudowie.

Co ciekawe, silnik przesunięto nieco do przodu, tak aby poprawić rozkład masy i uzyskać lepszy środek ciężkości.

Walka o kilogramy

Porsche Singer

Porsche 911 DLS jest lekkie, bo takie też było początkowe założenie. Całkowita masa auta nie przekracza 1000 kilogramów. Panele nadwozia przeprojektowano pod kątem aerodynamiki i poprawy chłodzenia. Porsche otrzymało też nowe szersze błotniki, przedni splitter, dyfuzor i delikatną lotkę dachową, która współpracuje z charakterystycznym spojlerem „ducktail”.

Porsche by Singer to kooperacja wielu marek

Porsche Singer

Układ ABS i systemy stabilizacji toru jazdy zostały skalibrowane przez firmę Bosch. Williams opracował przednie zawieszenie auta z podwójnymi wahaczami i regulowanymi amortyzatorami. Brembo dostarczyło ceramiczne hamulce, dzięki którym pojazd dobrze czuje się nie tylko na drodze, ale również i na torze. 18-calowe kute felgi firmuje BBS, a za sportowe opony Pilot Sport Cup 2 odpowiada oczywiście Michelin.

Wnętrze nowego Singera

Porsche Singer

Z białym nadwoziem kontrastuje wnętrze w kolorze żółtym. Dopieszczone do perfekcji. Znajdziemy tu lekkie fotele z włókna węglowego marki Recaro i kierownicę firmy Momo.

Porsche Singer

Pedały, dźwignię zmiany biegów i tablicę przyrządów wykonano z mieszanki takich materiałów, jak tytan, magnez, karbon i aluminium.

Piękno absolutne

Porsche Singer

Porsche by Singer to chyba jedno z nielicznych aut, które można by wystawić w galerii sztuki współczesnej jako jedyny eksponat i mieć gwarancję długiej kolejki do kasy. Pomyśleć, że 75 szczęśliwców będzie mogło je oglądać codziennie.

Porsche Singer

Nie mam wątpliwości, że jest to dzieło sztuki. Połączenie kunsztu inżynieryjnego ze stylistycznym artyzmem. Dopracowane wręcz perwersyjnie, jeśli chodzi o estetykę i detale. Aby nic nie przeoczyć, prawdopodobnie powinno się je oglądać z pozycji kolekcjonera znaczków pocztowych – przemieszczając się powoli z lupą w dłoni wzdłuż nadwozia i zatrzymując na co ciekawszych szczegółach.

Porsche Singer

Oblizuję wargi jak Hannibal Lecter na widok przystawki z mózgu. I nie jest mi z tego powodu wstyd.

 

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze