Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Jak sprzedać auto – Holden ma szalony pomysł

W obliczu malejącego zainteresowania modelami Holden na australijskim rynku zarządzający marką zrobili burzę mózgu i wymyślili dość przewrotną kampanię, która ma zmienić to nastawienie: test Drive Challenge.

Przetestuj wybrany model Holdena, a następnie kup auto innej marki z tego samego segmentu, a damy ci 500 dolarów

Jakkolwiek dziwnie to brzmi, taki jest koncept tej kampanii, która potrwa do końca sierpnia 2018 roku. By otrzymać kartę podarunkową o wartości 500 dolarów australijskich (ok. 370 USD) wystarczy jedynie przejechać się Holdenem, a później kupić samochód u konkurencji. Przedstawiciele Holdena mocno jednak wierzą w to, że do tego nie dojdzie, a test Drive Challenge zmieni wcześniejsze plany zakupowe Australijczyków.

Problemy Holdena

Holden

20 października 2017 roku – po 69 latach produkcji i ponad 7,6 mln złożonych aut – Holden zamknął ostatecznie fabrykę w Elizabeth i z producenta przekształcił się w sieć sprzedaży. Jedna z najstarszych firm w Australii, posiadająca ogromny dorobek i długą historią, zakończyła pewien etap. Australijczycy nadal mogą kupić auta pod marką Holden, ale pochodzą one już z importu.

To konsekwencja podjętego w 2013 roku planu restrukturyzacji GM. Wobec umocnienia się australijskiego dolara, koszty produkcji drastycznie wzrosły i eksport przestał się opłacać.

Z kolei sami Australijczycy mając mnogość wyboru marek dostępnych na rynku chętniej odwiedzali salony konkurencji. W 2017 roku Holden uplasował się na 4. miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się marek w Australii – za Toyotą, Mazdą i Hyundaiem. Kampania Drive Challenge, w którą bardzo mocno wierzą jego pomysłodawcy, ma ten układ sił zmienić. Czas pokaże, czy się uda.

Holden Drive Challenge

 

Zdjęcie: motor1.com

Komentarze