Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Jubileuszowy Nissan GT-R bez limitów

Z okazji 50-lecia linii GT-R Nissan zaprezentował wyjątkowy projekt sportowego coupe opracowany razem ze studiem Italdesign. Włosko-japońskiej kooperacji przyświecał jeden cel – stworzenie auta, którego nie obowiązują żadne ograniczenia.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Dla wielu Nissan GT-R uosabia ideał superauta. Świetnie wyglądający i piekielnie szybki. Z legendą Godzilli zmierzyli się projektanci słynnego biura Italdesign, którzy również w tym roku obchodzą 50-lecie swojego istnienia.

GT-R50

Tak powstał wyjątkowy, bo jednorazowy prototyp, który zadebiutuje w Europie w przyszłym miesiącu.

W kolorze Liquid Kinetic Grey

GT-R50

Za inspirację posłużył Nissan GT-R Nismo z 2018 roku. Karoseria GT-R50 otrzymała charakterystyczny szary odcień, uzupełniony złotymi akcentami. Nowa jest maska z dużym wybrzuszeniem i wąskie reflektory LED. Styliści obniżyli o 54 mm linię dachu, ostrzej zarysowali tylną szybę, a podwójne okrągłe klosze tylnych lamp całkowicie przeprojektowali.

GT-R50

Auto wizualnie wyróżnia się potężnymi wlotami powietrza i regulowanym spojlerem na klapie bagażnika. Wygląd dopełniają 21-calowe aluminiowe felgi.

Nowoczesne wnętrze

GT-R50

Kabina wykończona złotymi detalami koresponduje kolorystycznie z nadwoziem. Producent postawił na dwa rodzaje włókna węglowego w desce rozdzielczej, panelach drzwi i konsoli środkowej, a fotele pokrył alcantarą i wysokogatunkową włoską skórą.

To, co najlepsze znajduje się pod maską

GT-R50

Ręcznie zmontowany silnik V6 z turbodoładowaniem o pojemności 3,8 l przeszedł modernizację u specjalistów z NISMO. Konkretnie pojawiły się nowe turbosprężarki i intercooler. Zastosowano wydajniejszy układ korbowy, wałki rozrządu, wtryskiwacze. Zoptymalizowano układ dolotowy i wydechowy. W efekcie udało się uzyskać 710 KM przy 7100 obr./min. oraz 780 Nm momentu obrotowego.

6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa również została wzmocniona, tak by poradzić sobie z przeniesieniem potężnej mocy na koła. W zawieszeniu wykorzystano rozwiązanie Bilstein z technologią DampTronic, umożliwiającą zmianę charakterystyki tłumienia amortyzatorów.

Czy jest szansa, że tak będzie wyglądała następna generacja GT-R-a?

GT-R50

Niestety, ale mało prawdopodobne. Wersja produkcyjna nie jest w tej chwili przewidywana. To jedynie jubileuszowy projekt, który wieńczy lata pracy włoskiego studia projektowego i japońskiego producenta.

AKTUALIZACJA:

Według najnowszych doniesień Japończycy wespół ze studiem Italdesign rozważają wyprodukowanie auta w limitowanej serii 50 sztuk. Cena będzie zaczynała się od 900 000 euro.

 

 

Zdjęcia: autoblog.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze