Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Nowe Suzuki Jimny

Suzuki Jimny trudno pomylić z czymkolwiek innym. Kanciasta i zarazem surowa sylwetka, krótkie zwisy oraz zapasowe koło na tylnej klapie to jego cechy charakterystyczne. Niezawodna terenówka, dostępna na rynku od 2 dekad, doczekała się w końcu swojego następcy.

Jimny

Kiedy dowiedziałem się, że szykowana jest kolejna generacja Jimny, miałem tylko nadzieję, że Japończycy nie ulegną pokusie, by coś w tym wizerunku zmienić. Tu wydłużyć, tam odjąć, a po całości zaokrąglić. Na szczęście nic takiego nie nastąpiło. Jimny przeszedł pewną metamorfozę (m.in. pojawiły się nowe okrągłe lampy a la Jeep Renegade), ale generalnie jego nadwozie zachowało swój siermiężnie uroczy styl.

Co innego wnętrze, w przypadku którego producent poszedł z duchem czasu

Jimny

Deska rozdzielcza została przeprojektowana, tak by zmieścił się ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego. Na wyposażeniu znalazła się automatyczna klimatyzacja, tempomat, elektryczne szyby, regulowane lusterka, a także system hamowania awaryjnego. W nowym Jimny nie zabrakło również licznych schowków, zwiększających praktyczność pojazdu.

Kilka opcji koloru nadwozia

Suzuki Jimny

Po raz pierwszy japońska terenówka będzie dostępna w 3 dwukolorowych opcjach nadwozia. Szczególnie w odcieniu Kinetic Yellow świetnie wygląda.

Suzuki Jimny nic nie straciło ze swoich zdolności terenowych

Jimny

Nadal jest to dzielna terenówka zbudowana na ramie, z reduktorem, dużym prześwitem i sztywnymi mostami. W standardzie będzie oferowana z napędem na 4 koła AllGrip.

Silniki nie są jeszcze znane

Jimny

Z nieoficjalnego źródła wiemy, że w Europie Jimny będzie można kupić z 3-cylindrową jednostką o pojemności 1,5 l. Na rynku japońskim terenówka otrzyma doładowany silnik o pojemności 0,66 l. O dieslach nic nie wiadomo. Więcej szczegółów poznamy zapewne 5 lipca, kiedy odbędzie się oficjalna premiera auta.

 

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze