Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Nowe BMW X5 coraz bliżej

Trudno dziś w to uwierzyć, ale był czas, gdy BMW nie miało SUV-a w ofercie. Dziś ma ich aż sześć, a pod koniec roku zadebiutuje jeszcze ogromne BMW X7. Bawarska marka odświeża stare modele i właśnie poznaliśmy 4. generację modelu X5 (G05).

BMW X5 doczekało się w sumie 3 generacji. Produkowany od 1999 roku SUV sprzedał się na świecie w liczbie ponad 2,2 mln sztuk. Najnowsza – czwarta odsłona X5 wjedzie na salony jeszcze w tym roku. Wiemy o niej już całkiem sporo.

Duży grill

Nowe BMW X5

Dla lubiących liczby, X5 jest dłuższe od starej „X-piątki” o 36 mm (4922 mm), szersze o 66 mm (2004 mm) i wyższe o 19 mm (1745 mm). Rozstaw osi zwiększył się o 42 mm (2975 mm).

Charakterystyczne „nerki” BMW także urosły i to zauważalnie względem poprzedniczki. Są nie tylko większe, ale i wyższe. Producent zdecydował się również ich nie dzielić – kratki mają wspólną środkową część. Wychodzi na to, że gargantuiczny grill w koncepcyjnym X7 nie był żartem ze strony stylistów, tylko świadomie zaplanowaną ewolucją.

Poza tym nowe BMW X5 ma też większe wloty powietrza w zderzaku (aktywne elementy poprawiające aerodynamikę) i zintegrowane z nimi światła do jazdy dziennej, co w efekcie przekłada się na agresywniejszy wygląd. Z tyłu dostajemy przeprojektowany pas świateł.

X5

Bagażnik ma 645 litrów

Przestrzeń bagażowa jest mniejsza od tej oferowanej w odchodzącym modelu o 10 l, ale BMW twierdzi, że i tak w trzecim rzędzie siedzeń (w opcji) jest przestronniej. Po złożeniu siedzeń pojemność sięga 1860 l.

Wnętrze

BMW X5

We wnętrzu znajdziemy skórzane fotele, podgrzewane/chłodzone uchwyty na kubki i wyświetlacz o przekątnej 12,3 cali, umożliwiający sterowanie całą gamą funkcji (za pomocą dotyku, głosu czy gestu). Drugi wyświetlacz o podobnych rozmiarach zastępuje analogowe wskaźniki.

Na bardzo długiej liście wyposażenia dodatkowego występuje HUD nowej generacji, system audio Bowers&Wilkins z 20 głośnikami, panoramiczne okno dachowe, czterostrefowa klimatyzacja czy system oświetlenia kabiny Ambiente.

Pakiet off-road

X5

Nabywca BMW X5 będzie mógł teraz bez problemu zjechać z asfaltowej drogi – o jak najlepsze właściwości jezdne w terenie zadba pakiet off-road (dostępny za dopłatą). W skład pakietu wchodzi m.in. regulowane zawieszenie oraz możliwość dostosowania pracy przekładni do nawierzchni.

Silniki

X5

Topowa 4,4-litrowa jednostka V8 biturbo o mocy 462 KM (xDrive 50i) sprzężona z 8-biegowym automatem i napędem na 4 koła – nie będzie dostępna w Europie. Z niej ucieszą się Amerykanie. Mieszkańcy Starego Kontynentu będą mogli wybierać pomiędzy 3-litrowym 6-cylindrowym benzynowym silnikiem o mocy 340 KM (wersja xDrive 40i) oraz 6-cylindrowym dieslem o mocy 265 KM.

Z czasem oferta zostanie rozszerzona o wersję hybrydową plug-in, niewykluczony jest także model X5 M z silnikiem z BMW M5 (600 KM).

Oficjalna premiera flagowego SUV-a BMW przewidziana jest na jesieni.

 

Zdjęcia: carscoops.com

Komentarze