Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Memminger Roadster 2.7 – najfajniejszy Garbus bez dachu

Garbus od dawna jest martwy, nie powstrzymało to jednak firmy Memminger Feine-Cabrios, by stworzyć na jego bazie coś zupełnie innego. Ciekawszego. I bardzo wydajnego. Mowa o roadsterze.

Garbus w wersji roadster

Firma Memminger Feine-Cabrios przywraca do życia klasyczne Garbusy od blisko 26 lat. Niemieccy specjaliści o klasycznych Garbusach wiedzą niemal wszystko. Roadster 2.7 na bazie Garbusa z lat 70. jest ich najnowszym dziełem.

Nazwa ma związek z pojemnością

Memminger Roadster 2.7

Nazwa tego Garbusa retro pochodzi od pojemności silnika Volkswagena (tzw. typ 4). Roadster 2.7 ma 4-cylindrowego boxera, który został na potrzeby projektu maksymalnie rozwiercony. Jednostka wytwarza 210 KM i 247 Nm momentu obrotowego. Połączono ją z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Producent nie zdradził specyfikacji pojazdu, ale twierdzi, że roadster powinien być w stanie bez problemu rozpędzić się do 200 km/h.

Aby zapewnić najlepsze dopasowanie silnika, który ostatecznie umieszczono centralnie za przednimi siedzeniami, Memminger zdecydował się wydłużyć rozstaw osi przy jednoczesnym skróceniu długości pojazdu i poszerzeniu płyty podłogowej.

Co wyróżnia ten pojazd oprócz silnika?

Memminger Roadster 2.7

Hamulce tarczowe, które dostarcza klasyczne Porsche 911, wzmocnione zawieszenie, lekkie 18-calowe felgi aluminiowe i masywne opony. W rezultacie otrzymujemy auto, które waży tylko 800 kilogramów.

Bez elektronicznych fajerwerków we wnętrzu

Memminger Roadster 2.7

Elektronikę na pokładzie ograniczono do absolutnego minimum. To auto jest zorientowane na prowadzenie, a nie na komfort jazdy. W kabinie nie ma systemu multimedialnego, są za to zegary analogowe i tylko najważniejsze wskaźniki.

Memminger Roadster 2.7

W tej chwili pojazd na bazie Garbusa jest jedynie konceptem. Jeśli jednak zyska wystarczające zainteresowanie w światku motoryzacyjnym, w co nie wątpię, firma Memminger zbuduje i wypuści na rynek 20 egzemplarzy. Wtedy też poznamy jego cenę, która może składać się nawet z 6 cyfr.

 

Źródło: motor1.com

 

Przeczytaj też: Think Small – slogan, który uczynił małego Garbusa wielkim

Komentarze