Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Liczby tygodnia #40

Zestawienie najciekawszych liczb minionego tygodnia jest w całości poświęcone genewskim targom.

180

Nowa Auris

Toyota pokazała nową Auris, która wreszcie może się podobać.

Hybrydowa Auris w Genewie

To efekt m.in. wydłużenia (o 4 cm) i obniżenia (o 2,5 cm) auta względem odchodzącego na emeryturę modelu. Auris będzie oferowana w dwóch wersjach hybrydowych: znanego już zestawu silnika 1.8 i elektryka o mocy 122 KM oraz nowego układu z jednostką 2.0 wspomaganą silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 180 KM.

639

Mercedes-AMG GT 4-Door

Jeśli do Mercedesa AMG GT Coupe dorzucimy parę drzwi to… otrzymamy AMG GT 4-Door Coupe. Takie auto pokazał niemiecki producent w Genewie, jednocześnie dając do zrozumienia marce Porsche, że nie może spać spokojnie. W najmocniejszej wersji – 63 AMG S – mamy 4-litrowe V8 o mocy 639 koni mechanicznych i 900 Nm momentu obrotowego. A to oznacza sprint do setki w 3,2 s i jazdę z prędkością maksymalną 315 km/h. I to z całą rodziną na pokładzie.

15

Elektryczne Porsche Mission E Cross Turismo

Porsche Mission E Cross Turismo było zdecydowanie jedną z najjaśniejszych gwiazd genewskiego show. To elektryczny koncept i kontynuacja projektu Mission E. Niemcy chwalą się, że E Cross na jednym ładowaniu może pokonać ok. 500 kilometrów. Co ważne podkreślenia, naładowanie jego baterii do poziomu 80% ma zajmować tylko 15 minut. Na produkcyjną wersję musimy poczekać do przyszłego roku.

9

Urban EV

Dobra wiadomość z Japonii dla mieszkańców Europy: Honda w Genewie potwierdziła produkcję kompaktowego modelu Urban EV. Miejski elektryk retro zadebiutował w zeszłym roku we Frankfurcie, zdobywając bardzo dużo pozytywnych opinii. Japończycy wzięli je sobie do serca i z początkiem 2019 roku, czyli już za 9 miesięcy z niewielkim okładem można składać zamówienia. Ciekawe, czy finalna wersja auta zachowa materiałową kanapę.

Wnetrze Hondy Urban EV

150

Superauto Rimac C_Two

W Genewie pojawił się chorwacki Rimac Automobili z nowym superautem. Mowa o projekcie C_Two, którego układ napędowy (4 silniki elektryczne) zapewnia 1914 KM. Przyspieszenie do setki tego elektryka łamie granicę 2 sekund i wynosi dokładnie – 1,97 s (roadster Tesli Motors jest wolniejszy!). Imponujący jest również zasięg – 650 kilometrów według norm pomiarowych NEDC. Rimac C_Two powstanie w liczbie 150 egzemplarzy, a pierwsze z nich wyjadą na drogę najwcześniej w 2020 roku.

 

 

Zdjęcia: carscoops.com

Komentarze