Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Range Rover SV Coupe

W Genewie Land Rover pokazał 2-drzwiową wersję Range Rovera, który ma być „pierwszym na świecie pełnowymiarowym luksusowym SUV-em Coupe”. Można zadać sobie pytanie – dla kogo jest ten wóz?

2-drzwiowy Range Rover SV Coupe

To nie jest pierwszy 2-drzwiowy Range Rover w historii marki. W latach 70. klasyczny Range Rover dostępny był z jedną parą drzwi. Range Rover SV Coupe nawiązuje do unikalnego dziedzictwa, będąc jednak pojazdem niezwykle luksusowym.

SV Coupe

Na wstępie trzeba jasno zaznaczyć: określenie „coupe” zakłamuje rzeczywistość i jest tylko marketingowym zabiegiem. Range Rover ma (na szczęście) mocno pudełkowaty kształt i bardzo delikatne nachylenie dachu tego faktu nie zmienia.

SV Coupe - luksusowy 2-drzwiowy Range Rover

Dwoje drzwi to nie jedyny wyróżnik Range Rovera. Trzeba wspomnieć o unikalnej konstrukcji bocznych otworów wentylacyjnych, bezramkowych szybach, panoramicznym dachu i reflektorach tzw. Pixel-Laser LED. Range Rover SV Coupe jest również pierwszym modelem Range Rovera dostępnym z 23-calowym zestawem aluminiowych felg.

Range Rover SV Coupe

Słowo „luksus” materializuje się w pełni we wnętrzu, które można dość ciekawie urozmaicić, jeśli zdecydujemy się na kontrastujący zestaw kolorów skóry w obydwu rzędach siedzeń. Jednocześnie Land Rover podkreśla, że możliwości personalizacji kabiny są niemal nieograniczone i np. zagłówek z wyhaftowanymi inicjałami nie stanowi najmniejszego problemu.

Range Rover SV Coupe

Range Rover SV Coupe

Mało prawdopodobne, by właściciel SV Coupe chciał nim kiedykolwiek zjechać z asfaltowej drogi. Gdyby jednak jakimś cudem wpadł na taki szalony pomysł, to może liczyć na regulowane pneumatyczne zawieszenie, reduktor, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, czy system Terrain Response 2 z możliwością wybrania trybu terenowego.

Range Rover w wersji 2 drzwiowej

Mocy też nie brakuje. 5-litrowa jednostka V8 wytwarza 565 KM i 700 Nm i umożliwia rozpędzenie się do setki w zaledwie 5,2 s.

Range Rover SV Coupe

Dla kogo tak naprawdę jest Range Rover SV Coupe?

Najprostszą odpowiedź podsuwa nam sam producent. Dla 999 wybrańców gotowych wydać co najmniej 295 000 dolarów. Na taką sumę został bowiem wyceniony ten oryginalny pojazd w bazowej specyfikacji, który będzie montowany ręcznie przez zespół Special Vehicle Operations w Warwickshire w Wielkiej Brytanii.

 

Zdjęcia: carscoops.com

Komentarze